Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی صدور ۱۰۷۷ دستورالعمل ایمنی برای ساختمان‌های همدان

صدور ۱۰۷۷ دستورالعمل ایمنی برای ساختمان‌های همدان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از صدور یک هزار و ۷۷ طرح ایمنی برای ساختمان‌های همدان خبر داد‌.

به گزارش "همدان نیوز"، سید صادق پورسینا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، 118 هزار و 508 تماس مردمی در سامانه 125 ثبت شده که 2 هزار و 518 مورد از آن منجر به عملیات شده است.

ثبت بیش از 89 هزار مزاحمت تلفنی در آتش نشانی همدان 

 وی با بیان اینکه متاسفانه 89 هزار و 209 مورد از تماس‌ها مربوط به مزاحمت‌های تلفنی بوده است، تصریح کرد: بخشی از تماس‌ها هم مربوط به مشاوره‌های ایمنی به ویژه در مباحث حوادث گازی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال، یک هزار و 137 مورد حادثه منجر به آتش‌سوزی و اطفای حریق توسط همکاران‌ عملیاتی ما به سرانجام رسیده است، گفت: یک هزار و 381 مورد عملیات امداد و نجات، نیز توسط آتش نشانان انجام شده است.

پورسینا با تاکید بر اینکه عملیات‌های مختلف آتش نشانان منجر به نجات یک هزار و 302 نفر شده است، تصریح کرد: در این حوادث شاهد مصدومیت 105 همشهری و فوت 20 نفر از عزیزان بوده‌ایم.

گزارش 75 حادثه مرتبط با گاز در همدان 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان دی ماه 75 مورد حوادث مربوط به گاز به آتش نشانی گزارش شده است، گفت: از این تعداد بخشی مربوط به نشت گازهای قابل اشتعال، گازهای شهری و سیلندرهای مایع که معمولا با آتش سوزی و انفجار همراه است‌، می‌شود و تعدادی هم مربوط به گازهای خفه کننده منوکسیدکربن بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: از 75 مورد حوادث مربوط به گاز، 25 مورد مرتبط با امداد و نجات بوده و 50 مورد هم آتش سوزی و انفجار بوده است.

پورسینا با بیان اینکه 17 مورد از عملیات‌های مربوط به تست نشت گاز منوکسید کربن و اطلاع به مالکین بوده است، گفت: 4 مورد هم گازگرفتی داشتیم که در آن 2 مورد فوتی گزارش شده است. البته تشخیص اینکه علت فوت این افراد ناشی از گازگرفتی بوده یا خیر، با پزشکی قانونی است.

وی از ارائه 19 هزار و 243 مورد آموزش‌های ایمنی مواجهه با گازگرفتگی به شهروندان خبر داد و عنوان کرد: این آموزش‌ها برای مشاغل مختلف و دانش آموزان بوده است.

صدور 1077 طرح ایمنی برای ساختمان‌های همدان 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از صدور یک هزار و 77 دستورالعمل ایمنی برای ساختمان‌های همدان خبر داد و اظهار داشت: 379 ساختمان از ما تاییدیه ایمنی گرفته‌اند.

پورسینا از پایش ایمنی ساختمان‌هایی که در ادوار گذشته ساخته شده‌اند خبر داد و گفت: این ساختمان‌ها 286 مورد بوده که موارد ایمنی آن را به مالکان و دستگاه‌های مرتبط‌ ابلاغ کردیم.

وی با تاکید بر اینکه قبل از صدور پروانه ساختمانی، ارزیابی ایمنی بر روی پرونده ساختمانی مالکان انجام می‌شود، تصریح کرد: تا زمانی که مالکان تاییدیه آتش‌نشانی را نگیرند پایان کار به آن‌ها داده نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در بخش دیگری از گفت‌و‌گو به حوادث گازگرفتگی و مسمومیت ناشی از منوکسیدکربن اشاره کرد و گفت: عدم تخلیه دود و تهویه نامناسب هوا مهمترین علت بروز حوادث گازگرفتی‌ است.

پورسینا با تاکید بر اینکه نصب و کنترل وسایل گازسوز باید توسط کارشناسان مرتبط انجام شود، بیان کرد: سرد بودن لوله بخاری یک نشانه خطر برای بروز گازگرفتگی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن