Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی عرضه شیرخشک یارانه‌ای به نرخ آزاد در داروخانه‌ها تخلف است

عرضه شیرخشک یارانه‌ای به نرخ آزاد در داروخانه‌ها تخلف است

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد گفت: هر گونه عرضه شیرخشک یارانه‌ای با نرخ آزاد در سطح داروخانه‌ها ممنوع بوده و در صورت گزارش با داروخانه متخلف برخورد می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، رسول اسدی‌منش اظهار کرد: همه داروخانه‌هایی که با بیمه سلامت قرارداد دارند، موظف هستند شیرخشک یارانه‌ای را پس از دریافت به مصرف‌کننده عرضه کنند.

وی مطرح کرد: در حال حاضر نوزادان زیر دو سال ماهانه ۱۰ قوطی شیرخشک یارانه‌ای و ۱۰ قوطی به صورت آزاد دارای سهمیه هستند، ضمن اینکه به کودکان دو تا شش سال نیز۱۰ قوطی شیرخشک با ارز آزاد تعلق می‌گیرد.

اسدی‌منش ادامه داد: با توجه به قاچاق شیرخشک و به تبع آن مشکلات کمبود شیرخشک در بازار، طرح اجرایی سیاست‌های توزیع و عرضه شیرخشک مانند طرح دارویار در حال اجراست.

وی تصریح کرد: با این سیاست خوشبختانه کارخانه‌ها به‌وفور در حال تولید شیرخشک هستند و از طرفی نیز واردات شیرخشک در حال انجام بوده و به اندازه کافی شیرخشک تولید شده و در حال توزیع است.

اسدی‌منش خاطرنشان کرد: ممکن است یک یا دو قلم از برخی شیرخشک‌ها در سطح داروخانه‌ها موجود نباشد که این مشکل در حال مرتفع شدن بوده و به‌زودی تأمین آن انجام می‌گیرد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی همچنین یادآور شد: یک نوع از شیر به نام «ببلاگ» که پیش از این توسط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با کوپن به کسانی‌که در تأمین شیرخشک دارای مشکل بوده و یا دارای نوزاد دو و یا سه‌قلو بودند، توزیع می‌شد که کارخانه آن به علت مشکلات فنی تعطیل است که مشکل آن حل شده و در حال تولید مجدد بوده و مشکل این‌حوزه از توزیع این نوع از شیرخشک نیز به‌زودی حل خواهد شد.

اسدی‌منش در ادامه از دریافت سه مجوز برای راه‌اندازی سه داروخانه جدید در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: از این سه مجوز جدید یکی از این داروخانه‌ها به تازگی راه‌اندازی شده و یک داروخانه تا پایان هفته‌جاری و داروخانه جدید دیگر هم در ماه آینده افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای ۱۰ داروخانه بوده که مؤسس یکی از این واحدهای داروخانه فوت کرده و یکی از داروخانه‌ها نیز برای عرضه و توزیع شیرخشک دریافت نمی‌کند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن