Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مرکز کارآفرینی و نوآوری دانش‌آموزی در همدان راه‌اندازی می‌شود

مرکز کارآفرینی و نوآوری دانش‌آموزی در همدان راه‌اندازی می‌شود

امروز توافق‌نامه همکاری پارک علم و فناوری همدان با اداره‌کل آموزش و پرورش استان به منظور راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری دانش‌آموزان منعقد شد.

به گزارش "همدان نیوز"، رئیس پارک علم و فناوری استان همدان در این جلسه گفت: پارک علم و فناوری موتور محرکه اقتصاد دانش‌محور است و زیست‌بوم فناوری استان در راستای حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه به منظور تجاری‌سازی آنها گام برمی‌دارد.

دکتر مجید کزازی با بیان اینکه هدف از انعقاد توافق‌نامه راه‌اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری ویژه دانش‌آموزان است، افزود: پذیرش ایده‌های نو با هدف حمایت مالی برای کاربردی کردن ایده‌های علمی، بسترسازی برای پیاده‌سازی ایده‌های نو از طریق ارائه خدمات مشاوره، کمک به ایجاد پرورش و بقای فعالیت نوآورانه و تسهیلات برای ادامه فعالیت در قالب پذیرش در این مرکز انجام می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: در سال ۱۳۹۷ تفاهم‌نامه‌ای بین پارک علم و فناوری همدان با اداره‌کل آموزش و پرورش استان منعقد شد و این در حالیست که امروز با انعقاد توافق‌نامه مرکز کارآفرینی و نوآوری دانش‌آموزان راه‌اندازی خواهد شد.

کزازی انعقاد توافق‌نامه با آموزش و پرورش را در راستای ارتقاء سطح همکاری‌های متقابل پارک علم و فناوری و اداره‌کل آموزش و پرورش دانست و گفت: این توافق‌نامه در راستای ارائه خدمات آموزشی، علمی به دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین حمایت مالی، قانونی و معنوی از دانش ‌آموزان نوآور و خلاق منعقد شده است.

وی افزود: توسعه و ارتقاء خدمات علمی، آموزشی، حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان محقق و نوآور و فراهم کردن شرایط لازم برای حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه، تشویق و ترغیب دانش‌آموزان خلاق و گسترش فناوری در سطح استان، سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های علمی کاربردی و امور تحقیقاتی نوآوران از دیگر اهداف در نظر گرفته شده در قالب این توافق‌نامه است.

کزازی با بیان اینکه بیشترین بازدید تور فناوری از پارک علم و فناوری استان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، مطرح کرد: تورهای فناوری به منظور آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای زیست‌بوم فناوری استان و تغییر نگرش در انتخاب رشته این قشر از جامعه صورت می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان خواستار برگزاری رویداد نوآوری و تخصصی ویژه دانش‌آموزان شد و گفت: این مهم تقویت و توسعه اشتغال دانش‌آموزان فعال در پژوهش‌سرا را به دنبال دارد.

رسول شیدایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه این توافق‌نامه به دنبال ایجاد کارآفرینی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان منعقد می‌شود، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری همدان می‌تواند به منظور حمایت از ایده‌های نو، شناسایی استعدادها و اشتغال‌آفرینی دانش‌آموزان با اداره‌کل آموزش و پرورش همکاری‌های بیش از پیش را داشته باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن