Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی همدان هفتگی ۱۸۰ هزار پاکت شیر رایگان دریافت می‌کنند

دانش‌آموزان ابتدایی همدان هفتگی ۱۸۰ هزار پاکت شیر رایگان دریافت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی استان در مدارس دولتی در طول هفته بیش از ۱۸۰ هزار پاکت شیر رایگان دریافت می کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، رسول شیدایی افزود: نظر به دستور رئیس جمهور، در این راستا تفاهم نامه توزیع شیر در مدارس استان با شرکت شیر پگاه همدان منعقد و شیر پاکتی ۲۰۰ سی سی استریل ۲.۵ درصد چربی دربین تمامی دانش آموزان مدارس ابتدایی دولتی سراسر استان توزیع می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: به طور قطع توزیع شیر رایگان در مدارس استان باعث سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان و تامین اصلی ترین نیازهای تغذیه ای دانش آموزان خواهد شد.

وی فرهنگ سازی مصرف شیر در بین دانش آموزان را در راستای بالا بردن سرانه مصرف لبنیات در کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مصرف سرانه شیر در کشور پایین‌تر از میانگین جهانی است که به همین منظور طرح توزیع شیر رایگان برای مدارس پیش بینی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به توزیع شیر رایگان مدارس در راستای عدالت اجتماعی و سلامت دانش آموزان، تصریح کرد: با توجه به سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، توزیع شیر در مدارس، نویدبخش تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان است که اجرای این طرحِ مفید و ضروری، پس از ۶ سال توقف با اهتمام دولت سیزدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۲ محقق شده است.

شیدایی بر فرهنگ سازی توزیع و مصرف شیر همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای دانش آموزان در مدارس سراسر استان تاکید کرد و گفت: باید این فرهنگ به درستی از مدرسه آغاز و در جامعه نهادینه شود.

وی اضافه کرد: دستگاه ها و نهادهای مختلفی به ویژه استانداری، صداوسیما و شرکت تولید شیر پگاه استان همدان برای تحقق این طرح بزرگ همکاری و مساعدت فراوان داشته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از مدیران مدارس خواست تا علاوه بر نظارت در توزیع شیر، در مصرف درست آن هم بین دانش آموزان دقت داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن