Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نرخ بیکاری ۲.۱ درصد از اعتبارات متوازن کشور را سهم همدان کرد!

نرخ بیکاری ۲.۱ درصد از اعتبارات متوازن کشور را سهم همدان کرد!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در شاخص‌های اعتبار متوازن بالاتر از متوسط کشوری درج شده بود گفت: دنبال آن هستیم سهم بیشتری از قانون استفاده متوازن از امکانات را دریافت کنیم.

به گزارش "همدان نیوز"، تورج الوانیان با بیان اینکه قانون استفاده از اعتبار متوازن به منظور ایجاد زمینه رشد و توسعه استان‌ها، شهرستان‌ها و نواحی محروم مصوب شده است اظهار کرد: هدف این است شاخصه‌هایی بر اساس میانگین کشوری تعریف کنند و وضعیت هر استان یا شهرستانی که عقب‌تر از شاخصه‌ها بود از طریق اعتبارات متوازن جبران شود.

وی افزود: اعتبار متوازن، اعتبار مشخصی نیست بلکه از سر جمع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و هزینه‌ای سه درصد را به عنوان اعتبارات متوازن بین استان‌ها توزیع می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه این اعتبار در تمام بخش‌های بودجه قابل توزیع نیست و در مسائل خاص و دستورالعمل‌ قانون متوازن توزیع می‌شود تصریح کرد: شرایط در هر ۱۰ شهرستان استان در این حوزه متفاوت است.

وی گفت: عددی که در اعتبار استانی و ملی متوازن به استان ابلاغ شده ۳۶۰ میلیارد تومان است به این معنا که ۳۶۰ میلیارد تومان استانی و معادل همین مبلغ اعتبار ملی در نظر گرفته شده است.

الوانیان در ادامه خاطرنشان کرد: ۲.۱ درصد اعتبار متوازن کشور به استان ابلاغ شده‌ و سه مبحث جمعیت، محرومیت و نرخ بیکاری به عنوان فاکتورهای اساسی تخصیص این بودجه به شمار می‌روند.

وی با بیان‌ اینکه در بخش محرومیت، شهرستان‌هایی مثل کبودراهنگ، رزن و منطقه قهاوند در شهرستان همدان محروم محسوب می‌شوند تاکید کرد: نرخ بیکاری از فاکتورهای مهم توزیع این اعتبار است که نرخ بیکاری استان در جدولی که بر اساس آن اعتبار متوازن همدان لحاظ می‌شود از متوسط کشوری بالاتر بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه در حال پیگیری هستیم، شاخص‌های واقعی استان صرف نظر از بالا و پایین بودن، به دست آید اضافه کرد: قطعا به دنبال آن هستیم سهم بیشتری از اعتبار متوازن برای استان دریافت کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن