Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پویش «همه با هم برای همدان پاک» آغاز شد

پویش «همه با هم برای همدان پاک» آغاز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: پویش «همه با هم برای همدان پاک» با هدف پاکسازی طبیعت از زباله های پلاستیکی و فرهنگسازی رها نکردن زباله در طبیعت آغاز شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سیده مریم محمدی خاطرنشان کرد: سال گذشته با رایزنی خوب دستگاه قضایی همدان، تفاهم نامه ای بین محیط زیست و معاونت پیشگیری از وقوع جرم امضا شد که بر اساس این تفاهم نامه و تاکید رییس کل دادگستری، همه مجازات های جایگزین حبس در سال جاری به پاکسازی محیط زیست اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه پنج هزار نفر ساعت تاکنون مجازات جایگزین حبس صادر شده است گفت: قرار است پویش همدان پاک در مرکز استان با حضور محکومان، قضات، شورای قضایی دادگستری انجام و پاکسازی گسترده ای آغاز شود.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان همدان ادامه داد: در این راستا نامه نگاری های لازم با ادارات صورت گرفته و شمار نیروهای حاضر از هر اداره و مسیری که باید پاکسازی کنند مشخص شده است بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد و صنایع نیز در این برنامه مشارکت دارند.

محمدی با دعوت از همه مردم، مسئولان و کارمندان برای پیوستن و حضور در این پویش یادآوری کرد: سال گذشته در راستای «پویش پاکسازی طبیعت از زباله» ۳۵۰ کیلومتر از راه های استان از زباله پاکسازی و بیش از ۳۰ تن پلاستیک که می توانست سال ها در طبیعت بماند جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداران و بخشداران پویش «همه با هم برای همدان پاک» در شهرستان ها نیز اجرا می شود و دهیاران نیز با همکاری اهالی روستا و دیگر بخش ها نسبت به پاکسازی ورودی روستاها اقدام می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: حضور اقشار مختلف، سمن ها و مدیران در این پویش از ۲ منظر مهم حایز اهمیت است نخست آنکه نسبت به پاکسازی طبیعت اقدام می کنند و در گام دوم با توجه به مشقت پاکسازی طبیعت و آشنایی افراد با آثار منفی این اقدام و مشاهده عمق فاجعه زیست محیطی، حاضران در این پویش هیچگاه زباله در طبیعت رها نمی کنند.

محمدی افزود: چالش رهاسازی پلاستیک در دریاها، اقیانوس، سواحل و طبیعت موجب شد که شعار جهانی محیط زیست با عنوان «پیدا کردن راهکارها برای حذف آلودگی پلاستیک» به این مقوله اختصاص یابد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن