Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اعلام تعداد بازماندگان از تحصیل در همدان

اعلام تعداد بازماندگان از تحصیل در همدان

سرپرست آموزش و پرورش استان همدان تعداد بازماندگان از تحصیل در همدان طی سال تحصیلی جاری را اعلام کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا زارعی با بیان اینکه تعداد بازماندگان از تحصیل استان همدان یک‌هزار و ۵۰۹ نفر بوده است اظهار کرد: تاکنون ۵۰ نفر از این تعداد جذب و در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل شدند.

وی عدم جذب برخی از این دانش‌آموزان را ناشی از چند عامل دانست و با بیان اینکه ۱۱۲ نفر از این دانش‌آموزان فوت کردند گفت: ۹ نفر از آنها به خاطر بیماری کرونا فوت کردند.

سرپرست آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ۶۱ نفر از دانش‌آموزان مهاجرت به خارج از کشور داشتند و ۵۴ نفر نیز مهاجرت به داخل استان افزود: پنج نفر از دانش‌آموزان ازدواج کردند و ۶ نفر نیز به خاطر اشتغال به کار از تحصیل دست کشیدند.

وی با بیان اینکه ۳۹ نفر کوچ‌نشین و عشایر بودند و چهار نفر از دانش‌آموزان استان به خاطر فقر مالی از تحصیل جامانده بودند خاطرنشان کرد: ۶۹ نفر بیماری صعب‌العلاج داشتند و ۲۹ نفر به خاطر ممانعت والدین جامانده از تحصیل هستند.

سرپرست آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ۴۰۴ نفر از جاماندگان تحصیل شامل کودکان استثنایی دارای معلولیت شدید ذهنی می‌شوند گفت: ۲۸ نفر از کودکان نیز بدسرپرست و درگیر مسئله طلاق و اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی هستند  و سایرین جامانده از تحصیل نیز ۳۵ نفر می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است این دانش‌آموزان جذب شوند و به تحصیل برگردند افزود: برخی موارد در حیطه اختیارات ما نیست و نمی توانیم آنها را به تحصیل برگردانیم و در بسیاری از موارد هم اداره بهزیستی و کمیته امداد نقش قابل توجهی در بازگشت آنها به تحصیل دارند.

زارعی با تاکید به اینکه دانش‌آموزان جامانده از تحصیل همواره رصد می‌شوند ‌و اگر غیبت دانش‌آموزی بیش از حد باشد مدیران مدارس علت را جویا می‌شوند تا کسی از تحصیل جا نماند گفت: آنها دانش‌آموزانی که به خاطر مسائل مالی ترک تحصیل کردند را به کمیته امداد و بهزیستی معرفی می‌کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن