Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان زرد شد؛ جراحی‌ها افزایش یافت

همدان زرد شد؛ جراحی‌ها افزایش یافت

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان از افزایش مصرف ذخایر خونی در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش جراحی‌ها در همدان و زرد شدن وضعیت کرونا میزان ارسال ذخایر خون و فرآورده‌های خونی به سایر استان‌ها کاهش یافته و کندتر شده است چراکه در حال حاضر میزان جراحی‌ها در همدان افزایش یافته است.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر افشین محمدی اظهارکرد: در گروه‌های اهدا کننده خون کمترین میزان اهدا، مربوط به گروه خونی AB منفی بوده که تنها دو درصد اهداکنندگان را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه گروه خونی AB جزو گیرنده‌های عمومی محسوب می‌شود بنابراین هیچ نوع کمبودی در این نوع گروه خونی نداریم.
دکتر محمدی تصریح کرد: ۹ درصد اهداکنندگان دارای گروه های خونی با RH منفی هستند و ۹۱ درصد نیز دارای گروه خونی با RH مثبت هستند.
وی به فراوانی گروه‌های خونی در استان همدان اشاره کرد و گفت: ابتدا بیشترین گروه خونی به ترتیب مربوط به O مثبت، A مثبت، B مثبت و سپس AB مثبت است.
وی به ذخایر خونی در استان همدان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ذخایر خونی در همدان در وضعیت مطلوب قرار داشته و به علت اینکه بیش از پنج روز قابلیت نگهداری ندارند به سایر استان‌ها برای استفاده ارسال می‌شود.
دکتر محمدی گفت: با توجه به افزایش میزان جراحی‌ها در همدان ارسال خون به سایر استان‌ها کندتر شده است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن