Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان اولین استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

همدان اولین استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: طبق گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، این استان رتبه اوّل کشور را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا کسب کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر لیدا رفعتی اظهار داشت: میانگین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن عمومی استان های کشور از پنجم تا ۱۲ آبان ۴۶.۸ درصد بوده که این آمار در استان همدان ۶۴.۶۳ درصد گزارش شده است همچنین استان زنجان با فاصله زیاد از همدان و آمار ۵۰.۴ درصد در رتبه دوم قرار دارد.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: دستورالعمل بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب است.
رفعتی گفت: همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور ۵۰.۸۵ و در استان همدان ۷۴.۵۱ بوده است که در این باره نیز استان های همدان، یزد و اصفهان به ترتیب رتبه اول تا سوم کشور را دارند.
وی رعایت بهداشت فردی را شامل جلوگیری از ورود و حضور مراجعان و کارکنان دارای علائم ویروس کرونا، ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، دریافت و نصب QR CODE، امکانات شستشو یا ضدعفونی دست و استفاده از کارتخوان یا روش های الکترونیکی دیگر برای پرداخت وجه دانست.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان افزود: این استان در زمینه وضعیت رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی نیز با ۷۵.۳ درصد رتبه نخست کشور را دارد و پس از آن یزد با ۶۱.۱۱ و اصفهان با ۵۸.۹۰ در رتبه های بعدی قرار دارند.
رفعتی با بیان اینکه میانگین رعایت تهویه مناسب در کشور ۴۸.۷۶ درصد است اضافه کرد: تهویه مناسب شامل نصب تهویه مکانیکی، طبیعی و تهویه مطبوع در اماکن می شود.
وی اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک توسط خدمت گیرنده و خدمت دهندگان در اماکن عمومی کشور ۴۸.۷۲ و در استان همدان ۸۲.۸۱ درصد است که همدان در این بخش نیز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان با بیان ضرورت رعایت فاصله گذاری، این مولفه را شامل خط کشی، حفاظ و نظایر آن، رعایت فاصله حداقل یک متر بین کارکنان و خدمت گیرندگان و  ارائه نکردن خدمت توسط خدمت دهنده به ناقضان فاصله گذاری دانست.
رفعتی افزود: میانگین رعایت این پروتکل بهداشتی در کشور ۴۶.۸ درصد و در استان همدان ۶۴.۶۳ درصد است و استان اصفهان با ۵۱.۸ و زنجان با ۵۰.۷۵ در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
وی تاکید کرد: با وجود کسب رتبه نخست استان همدان در رعایت پروتکل های بهداشتی اما وضعیت کنونی رضایت بخش نیست و باید در همه مولفه ها به بیش از ۸۰ تا ۸۵ درصد دست یافت.
وی افزود: برخی به بهانه تزریق واکسن نسبت به رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک بی توجه هستند در حالیکه با زدن واکسن نیز به صورت ۱۰۰ درصد نمی توان از ابتلا به ویروس کرونا مصون ماند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن