Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بیش از پنج هزار پرونده در همدان به صلح ختم شد

بیش از پنج هزار پرونده در همدان به صلح ختم شد

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: به دنبال فعالیت کمیته معتذرین در سطح استان در مجموع ۹ هزار و ۴۳۳ نفر برای عذرخواهی از شاکیان خود پیشقدم شدند و در نهایت از این تعداد ۵ هزار و ۵۲۱ شاکی از حق خود گذشتند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدرضا عدالتخواه اظهار داشت: عملکرد فعالان شورا‌های حل اختلاف و زیرمجموعه‌های وابسته به آن، از آنجا که در مسیر صلح و سازش در پرونده‌های قضایی نقش بسزایی دارند، قابل تقدیر و تحسین است.

وی با بیان اینکه ایجاد مودت، مهربانی و صلح بین مردم در آموزه‌های دینی ما ارزشمند است، اظهار کرد: مصلحان امروز در عناوین مختلف از جمله؛ شورای حل اختلاف، ستاد تألیف قلوب، کمیته‌های معتذرین و مصلحین و به تازگی وکلای مصلح، فعالیت خود را به طور مطلوبی دنبال می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان، شورای‌های حل اختلاف را یکی از شیوه‌های توسعه عدالت اجتماعی در جامعه دانست و افزود: به همت دستگاه قضایی استان، طرح‌های مبتکرانه‌ای در یکی دو سال اخیر عملیاتی شده چنانچه با تشکیل و فعالیت ستاد تألیف قلوب در ۲۶ ماه گذشته ۳۳ فقره پرونده مرتبط با قتل عمد به مصالحه کشیده شد.

عدالتخواه همچنین با اشاره به اینکه کمیته معتذرین با فعالیت در سه بخش مجموعه قضایی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و زندان‌ها در ماه‌های گذشته کارنامه درخشانی برجای گذاشته است، تصریح کرد: به دنبال فعالیت این کمیته در سطح استان در مجموع ۹ هزار و ۴۳۳ نفر برای عذرخواهی از شاکی خود پیشقدم شدند و در نهایت از این تعداد ۵ هزار و ۵۲۱ شاکی از حق خود گذشتند.

وی اعلام کرد: تنها با گذشت بیش از دو هزار شاکی در بخش دستگاه قضایی همدان، شاهد بودیم که معادل ۳۷ میلیارد و ۷۰۲ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی و ۱۵ میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه عمومی جرم بخشیده شد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن