Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ساخت ۷۱ مدرسه خیرساز در همدان

ساخت ۷۱ مدرسه خیرساز در همدان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت که ۷۱ مدرسه با ۴۴۱ کلاس درس با سرمایه گذاری خیرین در مناطق مختلف این استان در حال ساخت است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدحسین مرادی افزود: در حال حاضر در مجموع پروژه‌های مدرسه سازی با زیر بنای ۴۵ هزار متر مربع در استان همدان در دست ساخت است.

وی اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز در سال ۱۳۹۹ اعتباری نزدیک به ۴۴ میلیارد تومان تعهد داشتند که بیش از ۱۰۰ درصد تامین این اعتبار تحقق یافت.
مرادی افزود: ۳۱ درصد از مدارس استان همدان از سال ۱۳۷۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.
وی ادامه داد: اکنون ۱۷۸ پروژه فعال مدرسه سازی در قالب ۸۴۰ کلاس درس با زیر بنای ۴۵ هزار متر مربع در استان همدان در دست اقدام است که از این تعداد ۷۱ پروژه در قالب ۴۴۱ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز اجرا می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: براساس مصوبه هیات دولت برای بازگشایی مدارس و لزوم تامین تهویه مناسب برای کلاس‌های درس، خیرین مدرسه ساز استان، تجهیز مدارس به تهویه مناسب را تقبل کردند.
وی خاطر نشان کرد: در استان همدان ۲۳۵ خیر مدرسه ساز و پنج هزار و ۹۳۲ خیر مدرسه‌یار با حساسیت در کار مدرسه سازی مشارکت کردند.
مرادی افزود: در طرح ملی آجر به آجر که با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی در کار مدرسه سازی اجرا شده است، ۴۸ هزار ۵۰۰ خیر از استان همدان مشارکت کردند.
وی اضافه کرد: در این طرح چهار پویش برگزار شد که حاصل آن ساخت ۲ مدرسه در روستاهای «آق داش» و «ده کبود» بود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان افزود: برای امسال خیران استان تامین ۶۰ میلیارد تومان اعتبار را تعهد کرده‌اند که تاکنون ۸۵ درصد آن محقق شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: کار مدرسه سازی از کارهای نیک و خداپسندانه است و ما ادای احترام می کنیم به خیرین دریا دل و دست آن‌ها را می بوسیم.
محمد پورداود اظهار داشت: خیران مدرسه ساز کمک بسیار ارزشمندی به فراهم کردن امکانات برای تحصیل دانش آموزان کردند.
رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان نیز در آیین آیین گفت: اعتبارات تامین شده توسط خیران مدرسه ساز در سال ۱۳۹۴ نزدیک به ۶ میلیارد تومان بود که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
علی فراهانی افزود: برخی معتقدند با کاهش جمعیت روستایی، دیگر نیاز به مدرسه سازی نداریم اما این تفکر اشتباه است چراکه در برخی از مدارس هنوز دانش آموزان به صورت۲ شیفته و چرخشی تحصیل می کنند.
وی اظهار داشت: سرانه کلاس های درس در استان همدان به ازای هر دانش آموز پنج متر و ۳۰ سانتی متر و متوسط جهانی این سرانه به ازای هر دانش آموز هشت متر مربع است.
فراهانی افزود: استان همدان ۱۶مدرسه و ۱۹ کلاس درس کانکسی دارد که تبدیل آنها به مدرسه مشارکت خیران را می طلبد.
وی تاکید کرد: باید فرهنگ مدرسه سازی را برای نسل های آینده نهادینه کنیم./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن