Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ۶۶ درصد اماکن عمومی همدان

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ۶۶ درصد اماکن عمومی همدان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: با وجود تاکید فراوان به رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی اما طی بازرسی های صورت گرفته در یک هفته گذشته، مشخص شد که در ۶۶ درصد اماکن این مولفه رعایت می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، لیدا رفعتی اظهار داشت: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مربوط به مطب ها با ۴۸ درصد، آرامستان ۴۹ درصد و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو و پایانه های مسافربری برون شهری ۵۰ درصد است.
وی اضافه کرد: ۹۴۶ مطب در این استان فعال است که طی یک هفته گذشته ۳۱ مورد بازدید شد و از این تعداد تنها در ۱۵ مورد فاصله گذاری فیزیکی رعایت شده بود همچنین از ۶۵ آرامستان ۳۲ مورد به این مولفه توجه داشتند.
 مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان افزود: همچنین به دنبال  بازرسی صورت گرفته از چهار هزار و ۸۷۵ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در ۷۶ درصد این واحدها بهداشت فردی رعایت می شود که نسبت به هفته ماقبل ۶ درصد کاهش داشته است.
رفعتی با بیان اینکه استفاده از ماسک با وجود تاکیدات فراوان رو به کاهش است ادامه داد: ۶۹ درصد متصدیان و مراجعان به مراکز خدماتی و اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند که کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به صنایع ساخت و ساز با ۴۳ درصد و بانک ها با ۶۱ درصد است.
وی اظهار داشت: مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی های صورت گرفته از چهار هزار و ۸۷۵ واحد مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان ۷۴ درصد معادل سه هزار و ۶۳۱ واحد به این دستگاه مجهز بودند.
رفعتی گفت: ۶۱۸ واحد متخلف در یک هفته گذشته به مراجع قضایی معرفی و ۲۶ واحد نیز پلمب شد که شامل هفت سوپر مارکت و خواربارفروشی، سه رستوران، ۲ نانوایی، یک فروشگاه زنجیره ای و ۱۳ مورد سایر اماکن می شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن