Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نرخ شیوع اعتیاد در همدان پایین‌تر از میانگین کشوری است

نرخ شیوع اعتیاد در همدان پایین‌تر از میانگین کشوری است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت که نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۵.۴ درصد اعلام شده در حالی که این رقم در استان همدان ۲.۴ درصد است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمزه عبدکوند افزود: دادههای آماری و اطلاعاتی موجود نشان می دهد که بیش از ۹۰ درصد قاچاق مواد مخدر، پیش از ورود به استان همدان کشف و ضبط می شود که این امر در کاهش نرخ اعتیاد استان موثر است.
وی اجرای بیش از ۹۷۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری بیش از ۶ هزار معتاد متجاهر را نشانه تلاش موفقیت ستاد در راستای برخورد با قاچاقچیان موادمخدر و ریشه کنی اعتیاد در استان دانست.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان  از ساماندهی ۸۵ درصد معتادان متجاهر در سطح استان خبر داد و گفت: ۲ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ با ۵۰۰ نفر ظرفیت پذیرش در این استان فعال است.
به گفته عبدکوند، چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از طریق شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان درآمد حاصل از فروش اموال مصادره ای و سرپرستی اموال توقیفی به حساب خزانه کشور واریز شد.
وی از پرداخت بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به بهبود یافتگان از اعتیاد در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: به هر نفر از بهبود یافتگان که ۶ ماه از ترک اعتیاد آنها گذشته باشد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.
به گفته وی، تاکنون از محل پرداخت این تسهیلات ۴۲۰ فرصت شغلی نیز در استان همدان ایجاد شده  است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، تشکیل بیش از ۶۰ پرونده حقوقی و پیگیری وضعیت اموال قاچاقچیان در محاکم قضایی، راه اندازی مرکز جامع سلامت با ظرفیت ۵۰ نفر، راه اندازی سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی و ۱۵۷۰ آموزش و پرورش برای ارائه مشاوره رایگان به افراد آسیب دیده و خانواده ها، تولید محتوای آموزشی پیشگیری از اعتیاد در قالب پنج هزار و ۷۰۰ دقیقه برنامه گفت و گو محور را از دیگر اقدامات شورا در این استان برشمرد.
عبدکوند افزود: شعار امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر «یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد» و شعار جهانی مبارزه با موادمخدر نیز «حقایق در زمینه مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زنگی ها را نجات بدهیم» انتخاب شده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن