Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کنترل نامحسوس کامیون‌ها برای جلوگیری از حمل و نقل کالا بدون بارنامه در همدان

کنترل نامحسوس کامیون‌ها برای جلوگیری از حمل و نقل کالا بدون بارنامه در همدان

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان در راستای نظارت بر فعالیت شرکت های حمل و نقل کالا  اعلام کرد: حمل و نقل هر نوع کالای برون شهری بدون اخذ بارنامه ممنوع و تخلف محسوب می شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، محمد رودباری اظهارکرد: نظارت کامل و کنترل صدور بارنامه ها برای  نرخ گزاری صحیح و اصولی حمل بار در حمایت از صاحبان کالا و رانندگان صورت می گیرد.

وی  ضمن تاکید بر لزوم کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت های حمل و نقل کالا و مسافرگفت : نظارت ها از بروز تخلفات احتمالی که ممکن است توسط بعضی از رانندگان و یا شرکت های حمل بار و مسافر صورت گیرد ، جلوگیری می کند.

رودباری اقدامات انجام گرفته در این بخش را گامی در جهت تقویت انجمن های کالا و مسافر دانست و افزود : صدور بارنامه به صورت مکانیزه و دریافت کد رهگیری یکی از الزامات بخش کالا و مسافربوده  و حمل بار بدون بارنامه سیستمی و دارای کد رهگیری ممنوع است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: بروز رسانی نرم افزارهای کاربردی در صدور بارنامه  و صورت وضعیت مسافر می تواند به تسریع و بهبود روند خدمات بخش حمل و نقلی کمک کند.

رودباری با اشاره به  تلاش برای حذف ارتباط مستقیم راننده با  صاحب کالا گفت : به منظور  پیشگیری از حمل بار بدون بارنامه ، کنترل نامحسوس کامیون های حامل بار (موسوم به کنترل دروازه ای)، به ویژه در ساعات پایانی شب در حال اجراست .

وی از رفع بیش از90 درصد مشکلات در زمینه وضعیت سوخت و کارت هوشمند و نیز بازنگری در سیستم های هوشمند مورد استفاده در صدور بار نامه تا سال آتی خبر داد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  یکی دیگر از مشکلات موجود در این رابطه را دلالان کالا دانسته و اظهار داشت اجرای برنامه ای مدون در جهت حذف آنها از سیستم حمل و نقل کالا ضروری است .

وی تصریح کرد :  طرح پیمایش سوخت یکی از طرحهای مهم در زمینه کنترل مصرف و قاچاق سوخت در  بخش حمل و نقل  عمومی کالا بوده و  نظارت بیشتر بر صدور بارنامه ترافیکی واضافه تناژ را نیز گامی در جهت بهبود سطح  ایمنی و خدمات حمل و نقل دانست.

وی با اشاره به لزوم استفاده از سیستم های مکانیزه از آن به عنوان  یکی دیگر از راه حل های اساسی در جهت صدور بارنامه یاد کرد و افزود علاوه بر کنترل غیر مستقیم و سیستماتیک ؛ همکاری با پلیس راه در گشت های ترکیبی لازم و باعث  رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان  تاکید کرد : همه تلاش این مجموعه سوق دادن عملکرد شرکتها بر اساس قوانین و ضوابط در جهت بهبود سطح خدمات بخش حمل ونقل کالاو مسافر خواهد بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن