Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افزایش 53 درصدی جمع‌آوری زکات فطره در همدان

افزایش 53 درصدی جمع‌آوری زکات فطره در همدان

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان همدان از رشد 53 درصدی میزان زکات فطره جمع‌آوری شده توسط این مجموعه خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان همدان، حمیدالله فارسی  با بیان اینکه میزان زکات نقدی جمع‌آوری شده بهزیستی در استان رشد 53 درصدی داشته است، افزود: 4 میلیارد و 362 میلیون ریال میزان زکات جمع‌آوری شده توسط بهزیستی در عید سعید فطر بوده است.

وی با اشاره به اینکه زکات غیرنقدی نیز رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد، یادآور شد: یک میلیارد و 36 میلیون ریال نیز در حوزه غیرنقدی زکات جمع‌آوری شده است.

فارسی خاطرنشان کرد: در سال گذشته دو میلیارد و 840 میلیارد تومان زکات در حوزه نقدی و دو میلیارد و 133 میلیون ریال نیز زکات غیرنقدی جمع‌آوری شده بود.

وی یادآور شد: زکات جمع‌آوری شده در زمینه‌های تأمین معیشت خانواده‌های بی‌سرپرست، خانواده‌های معلول، درمان این افراد و در برخی موارد که خود اهداکنندگان نیت می‌کنند، در مسیرهایی همچون مسکن، درمان و یا ازدواج افراد تحت پوشش بهزیستی صرف می‌شود.

فارسی در پایان با اشاره به اینکه 350 صندوق در سطح استان برای جمع‌آوری زکات فطره درنظر گرفته شده بود، گفت: با توجه به سیستم امنیتی قوی که برای صندوق‌ها و شیوه حمل و نقل آنها درنظر گرفته شده، امکان هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای وجود ندارد به طوریکه در سالجاری موردی به ما گزارش نشده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن