Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نیمی از زندانیان همدان محکومان مواد مخدر هستند

نیمی از زندانیان همدان محکومان مواد مخدر هستند

مدیر کل زندانهای استان همدان گفت: محکومان موادمخدر 52.35 درصد از جامعه آماری زندانیان این استان را تشکیل می دهند.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن محمد یاری بدون اشاره به آمار محکومان در زندانهای این استان اظهار کرد: هم اینک بیشترین جرم در زندان ها بطور مستقیم مرتبط با مواد مخدر هستند و سپس جرائمی نظیر سرقت و محکومیت های مالی به ترتیب جرائم مهمی است که بیشترین تعداد زندانیان را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: به منظور انجام فعالیت های اصلاحی، تربیتی و توانبخشی اجتماعی هر ساله در فروردین ماه برنامه های کنترل کاهش آسیب ها در قالب تقویم به زندانها ابلاغ می شود.

مدیرکل زندانهای استان همدان گفت: این برنامه ها شامل 10 محور شامل اشتغال و حرفه آموزی، بهداشت و درمان، خدمات اجتماعی، آموزشی و تربیتی، فرهنگی و هنری، انتظامی و امنیتی، اطلاع رسانی و روابط عمومی است که در برنامه های فرهنگی در بخش های مختلف فعالیت ها تهیه، تدوین و ابلاغ می شود.

یاری افزود: با توجه به تنوع برنامه های اصلاحی و تربیتی، فرهنگی و هنری ، بهداشتی و درمانی، حمایتی و خدماتی، اشتغال و حرفه آموزی شمار زیادی از زندانیان زیر پوشش این برنامه ها قرار می گیرند.

وی گفت: طبق تحقیقات انجام شده بیشتر افراد به علت نداشتن مهارت زندگی، سلامت روان، مهارت شغلی و حرفه ای و سایر مشکلات اجتماعی و اقتصادی دچار رفتارهای نابهنجار و جرم می شوند.

وی افزود: شمار زیادی از زندانیانی که زیر پوشش این برنامه ها بودند تحت تاثیر برنامه های یاد شده، بازتوانی شده و مهارتهای فنی و حرفه ای و زندگی اجتماعی را کسب کرده و از بازگشت آنان به رفتارهای مجرمانه پیشگیری شده است.

مدیرکل زندانهای استان همدان گفت: قوه قضائیه با تدوین قوانین مرتبط با مجازات اسلامی درصدد کاهش ورود به زندان از سوی مجرمانی که ناخواسته و اتفاقی مرتکب خطا و جرم شدند است و در این راستا بر استفاده از مجازات های جایگزین برای اصلاح مورد تاکید است.

محمد یاری افزود: سازمان زندانها ، زندانیان بازتوانی شده را پس از خروج به حال خود رها نمی کند به این منظور به مراکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد ازخروج زندانیان معرفی می شوند و این مراکز موظف هستند تمامی خدمات مرتبط به توانبخشی حرفه ای، روانی، بهداشتی و خانوادگی را به آنان ارائه دهند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن