کلینیک امام(ره) همدان به هیچ وجه نوبت حضوری نمیدهد/مراجعه حضوری اول صبح حتی یک نفر هم تحمل کردنی نیست
- توضیحات
- منتشر شده در شنبه, 18 دی 1395 10:30
- نوشته شده توسط فرشته اکبری
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: حتی من اگر یک نفر ساعت اولیه صبح برای نوبت به آنجا مراجعه کنند تحمل نخواهم کرد و همه باید تلفنی اقدام به این کار کنند.
به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا عبادیان با بیان اینکه قولی را در رابطه با الکترونیکی کردن سیستم نوبت دهی به مردم داده بودیم که اجرایی شد، اظهار کرد: ما به تمام شهرستان های استان ابلاغ کرده ایم که سیستم نوبت دهی تلفنی را اجرا کنند و تقریباً در مرکز استان تمام کلینیک های ویژه تلفنی شده است.
وی با بیان اینکه حتی از دورترین نقاط استان با مرکز تماس می گیرند و از طریق تلفنی موفق به نوبت گیری می شوند، گفت: برخی از مردم به دلیل پر شدن ظرفیت موفق به نوبت گیری نمی شوند و حضوری مراجعه می کنند تا پزشکان آنها را نیز معاینه کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شاید کوتاهی از سوی همکاران ما نیز وجود دارد که تعداد کمی از نوبت ویزیت را برای مراجعه کنندگان حضوری اختصاص داده اند، افزود: این روش اشتباه است اما چون از طرفی مردم نیز اعتراض خواهند کرد که چرا ویزیت نمی شوند آنها مجبور به اجرای آن هستند، در واقع ما کمی در این زمینه مشکل داریم و باید فرهنگ سازی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه مردم دیگر باید بدانند که سیستم نوبت دهی به روش الکترونیک پارتی بازی ندارد و هر فردی بخواهد زودتر نوبت بگیرد موفق به ویزیت خواهد شد، تصریح کرد: برخی از مردم به همین دلیل در پشت درها می ایستند که برخی کلینیک ها آنها را پذیرش می کنند اما برخی پذیرش نمی کنند.
عبادیان با بیان اینکه شرایط نسبت به قبل بهتر شده و کمتر شاهد حضور مردم در پشت درهای بسته هستیم، گفت: از مسوول کلینیک امام(ره) خواسته ام که به هیچ وجه نوبت حضوری داده نشود تا مردم از این جریان قطع امید شوند و از روش تلفنی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در کلینیک هایی نظیر کلینیک امام(ره) یک فوق تخصصی مبلغی تقریبا 4 هزار دریافت می کند و چون خدمات ارزان قیمت است به تبع مراجعه کنندگان فراوانی دارد، افزود: اگر این فرد در مطب به ارائه خدمت بپردازد به علت هزینه بالای ویزیت کمتر به او مراجعه می کنند و بیشتر افرادی که نیاز ضروری دارند ویزیت خواهند شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: به نسبت گذشته کمتر می بینیم که برای نوبت گیری به کلینیک ها مراجعه کنند و حتی من اگر یک نفر ساعت اولیه صبح برای نوبت به آنجا مراجعه کنند تحمل نخواهم کرد و همه باید تلفنی اقدام به این کار کنند.
وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته به دنبال این هستیم که مردم از صبح زود مجبور به مراجعه و گرفتن نوبت نشوند، افزود: ما به دلیل وجود مشکلات مراجعه حضوری سیستم نوبت دهی تلفنی را اجرا کرده ایم و مردم نیز باید این روش را بکار گیرند.
عبادیان با بیان اینکه قبول کنیم که از جایی سخت گیری درست، منطقی و عقلایی باید اجرایی شود تا مردم خود به دردسر نیافتند، گفت: اکنون در آزمایشگاه مرکزی همدان هیچ فردی پشت در نمی ماند چرا که سیستم تلفنی در آنجا صد درصد اجرایی می شود.
وی ادامه داد: در کلینیک ها کمی ملاحظه مردم و بیماران را کرده اند که این مشکلات به وجود آمده که البته وضعیت را می توان بهتر کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اوژانس ها همواره فعال هستند اما باز هم برای پاسخ به نیاز مردم در کنار سیستم نوبت دهی تلفنی، تعدادی محدودی نیز حضوری پذیرش می شوند گفت: با آموزش و آگاهی مردم سیستم تلفنی به صورت کامل اجرایی و طرح موفق خواهد شد.
منبع: فارس
