Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان یکی از 3 استان برتر کشور در حوزه سازمان های مردم نهاد

همدان یکی از 3 استان برتر کشور در حوزه سازمان های مردم نهاد

عضو شورای مرکزی سمن های جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان در نشست نخبگان اجتماعی جوان با وزیر ورزش و جوانان گفت همدان یکی ازسه استان برترکشوردرحوزه سازمان های مردم نهاد است.

به گزارش " همدان نیوز"، حامد صادقی ضمن تاکید بر ضرورت ارتقا جایگاه سمن های جوانان ادامه داد: امروزه سمن های جوانان با انگیزه بالا و با تخصص متناسب, خلاهای دستگاه های دولتی را پر کرده و در راستای خدمت به جامعه گام برداشته اند.

وی ضمن اشاره به اینکه دولت وظیفه ای برای کمک و مساعدت مستقیم به سمن ها ندارد و سمن ها نهادهای غیردولتی و غیرانتفاعی هستند و با هدف رفع معضلات اجتماعی تشکیل شده اند، افزود: ایجاد عرصه و زمینه سازی مناسب جهت جذب جوانان در فعالیت های اجتماعی داوطلبانه و تقویت سازمان های مردم نهاد از وظایف دولت بوده که متاسفانه طی سال های اخیر با کاستی هایی مواجه بوده است.

مدیر اجرایی و مسول هماهنگی سمن های استان همدان ادامه داد: سازمان های مردم نهاد جوانان از کاندیداتوری در هیات نظارت بر فعالیت های سمن ها محروم هستند که توجه ویژه مسولین امر را در ارتقا بخشی سمن های جوانان در این حوزه را می طلبد.

صادقی در ادامه به نواقص قوانین موجود جهت فعالیت جوانان در سمن ها اشاره کرد و محدودیت سنی ثبت و فعالیت در سمن های جوانان را از معضلات اساسی در فعالیت جوانان عنوان کرد.

این عضو شورای مرکزی سمن های استان ایجاد و تاسیس سمن سرا و خانه جوانان در استان ها را از اولویت های اصلی فعالیت جوانان دانست و گفت: وجود سمن سرا به منظور ایجاد اتحاد میان سمن ها بوده و یقینا با تحقق این مهم انگیزه جوانان افزایش خواهد یافت.

سوزن چی دبیر موسسه حیات سبز سرزمین نیز در این جلسه گفت : بهترین خدمت به سازمان های مردم نهاد تقویت و توانمندسازی سمن هاست و اگر استقلال آنها حفظ شود می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند .

سوزن چی گفت : حمایت های دولت از سمن ها قابل تقدیر است اما باید سعی شود این حمایت ها عملی شود و دولت سمن ها را در کنار خود ببیند .

دبیر موسسه حیات سبز سرزمین گفت : ایجاد دفتر توسعه پایدار محیط زیست در استانها اقدام ارزشمندی است اما باید وزارت ورزش و جوانان در این زمینه کمک کند .

رسولی فرخ دبیر موسسه دستان گرم مهرورزی در این جلسه گفت : همدان از استانهای فعال و الگو در حوزه سازمان های مردم نهاد است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود .

رسولی فرخ همچنین خواستاراخنصاص به موقع اعتبارهفنه ازدواج شدوگفت:تلاش دولت ومجلس بایددرجهت رفع مشکلات حوزه ازدواج جوانان جدی وعملیاتی باشد تاشایدبخشی ازمشکلات جوانان حل شود.

دراین برنامه به مناسبت هفته همدان لوحی به وزیرورزش وجوانان ازسوی معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان وسمن های جوانان همدان اهداشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن