Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی همدانی‌ها فردا دمای منفی ۸ درجه را تجربه می‌کنند

همدانی‌ها فردا دمای منفی ۸ درجه را تجربه می‌کنند

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به بارش خفیف برف و باران در برخی نقاط استان، گفت: صبح فردا دمای صبحگاهی استان کاهش محسوسی خواهد داشت به طوریکه دمای منفی هشت درجه را در استان خواهیم داشت.

به گزارش "همدان نیوز"، روح‌الله زاهدی با اشاره به اینکه سامانه بارشی از صبح امروز وارد استان شده و بیشتر نقاط شمالی استان را تحت تأثیر قرار داده است، از بارش برف در گردنه گرمک خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان‌های رزن، کرفس و بخش‌هایی از کبودراهنگ بارش گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بارش را تا بعدازظهر امروز خواهیم داشت، تصریح کرد: میزان بارش قابل توجه نیست به طوریکه در برخی نقاط استان تا حد دو میلی‌متر گزارش شده و در ایستگاه دانشگاه بوعلی‌سینا یک دهم میلی‌متر بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به بارش برف در گنجنامه، یادآور شد: در نقاط جنوبی استان رفته رفته از میزان بارندگی کاسته می‌شود و از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از استان خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه فردا صبح دمای صبحگاهی کاسته می‌شود و به منفی هشت درجه نیز خواهد رسید، اظهار کرد: فردا صبح دمای صبحگاهی در استان کاهش محسوسی خواهد داشت به طوریکه منفی هشت درجه را تجربه خواهیم کرد که این کاهش دما در نقاط شمالی استان سردتر خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از وزش باد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز وزش باد را در استان خواهیم داشت که در برخی ساعات به ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت هم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در دو سه روز آینده ابرهایی را در آسمان استان خواهیم داشت، ادامه داد: اواخر هفته موج بارشی دیگری استان را تحت تأثیر خواهد داد.

زاهدی با اشاره به اینکه کمینه و بیشینه دما در همدان بین دو و ۱۱ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، گفت: قهاوند، بهار و گل‌تپه با منفی یک درجه سلسیوس سردترین نقاط گزارش شده‌اند و نهاوند با ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر به عنوان گرم‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن