Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی دمای هوای همدان به پنج درجه زیر صفر کاهش می‌یابد

دمای هوای همدان به پنج درجه زیر صفر کاهش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: به دنبال تغییرات آب و هوایی و سرد شدن هوا، دمای هوای برخی از نقاط استان به پنج درجه زیر صفر کاهش می‌یابد.

به گزارش "همدان نیوز"، روح الله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری همراه با کاهش دما و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: برای امروز در بیشتر نقاط استان شاهد ابرناکی ضعیف هستیم و در ساعات بعد از ظهر سرعت وزش باد در برخی از نقاط افزایش می‌یابد.

زاهدی تصریح کرد: برای امشب دمای کمینه بیشتر نقاط استان افت محسوسی خواهد داشت و دمای صبحگاهی برخی از نقاط استان در روز پنجشنبه به چهار تا پنج درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

وی افزود: از روز جمعه به تدریج حجم ابرها در آسمان استان افزایش می یابد و در شامگاه جمعه و روز شنبه شاهد بارش‌هایی به صورت ملایم در سطح استان خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش‌های این موج، ضعیف است و در نقاط کوهستانی به صورت بارش برف نمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این موج در نیمه شمالی استان بیشتر از سایر نقاط است، افزود: از روز یکشنبه با خروج موج بارشی، افزایش سرعت وزش باد و کاهش دما پیش بینی می شود.

زاهدی اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته با ۱۰ سانتیگراد بالای صفر و ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشینه هوای استان در شبانه روز گذشته در نهاوند و اسدآباد با ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما نیز در بهار با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن