Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی بارش‌های پاییزی امسال از اواخر مهرماه آغاز می‌شود

بارش‌های پاییزی امسال از اواخر مهرماه آغاز می‌شود

مسئول پیش بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه بارش‌های پاییزی امسال از اواخر مهرماه آغاز می‌شود، گفت: از امروز تا روز چهارشنبه وزش شدید باد در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد حسن باقری شکیب اظهار داشت: از امروز تا سه روز آینده آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش شدید باد و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه پوشش بهتری از ابر را در آسمان خواهیم داشت، تصریح کرد: امسال بارش‌های پاییزی از نیمه دوم مهر ماه آغاز می‌شود.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان به وضعیت دمای استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: دیروز قهاوند و فامنین با حداقل دمای 10 درجه به عنوان خنکترین نقاط استان و اسدآباد با حداکثر دمای 27 درجه، به عنوان گرمترین شهرستان استان ثبت و گزارش شده است.

باقری شکیب افزود: در شبانه روز گذشته، دمای شهرستان همدان در خنکترین ساعات 12 درجه و در گرمترین حالت 25 درجه سانتی‌گراد بوده است‌.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو از بارش‌های بیش از حدنرمال در پاییز امسال خبر داد و گفت: امسال بخاطر وقوع پدیده ال نینو پاییز پربارشی برای استان همدان پیش‌بینی می‌شود.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان تصریح کرد: زمانی که در سواحل شرق اقیانوس آرام دمای سطح اقیانوس بالاتر از میانگین می‌رود، پدیده ال نینو ایجاد می‌شود.

باقری شکیب گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی بلند مدت، بارش‌های پاییزی امسال از اواخر مهرماه آغاز می‌شود و نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد افزایش بارش خواهیم داشت.

باقری شکیب درباره دمای هوا در فصل پاییز نیز اظهار داشت: وقتی بارندگی‌ها بیشتر شود انتظار داریم دما متعادل‌تر و 1 تا 2 درجه گرمتر از نرمال باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته آمار کل بارش‌های استان 263 میلی‌متر بوده است، گفت: این آمار نسبت به بارندگی‌های بلندمدت 77 میلیمتر و نسبت به سال گذشته اش 55 میلی‌متر کاهش داشته است‌./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن