Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی طرح‌ پایش سلامت دهان و دندان در مدارس همدان از سر گرفته می‌شود

طرح‌ پایش سلامت دهان و دندان در مدارس همدان از سر گرفته می‌شود

هرچند به دنبال همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، انجام طرح‌های سلامت دهان و دندان دانش آموزان متوقف شد، اما هم اینک با کاهش آمار ابتلا این طرح‌ها از سر گرفته می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: تا دوسال پیش طی تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی، طرح‌های سلامت دهان و دندان دانش آموزان در مدارس می‌شد.

عبدالله جعفری افزود: مهمترین این طرح‌ها «وارنیش فلوراید» بود که با اجرای این طرح موفق شدیم شاخص پوسیدگی دندان دانش آموزان را از یک و ۷ دهم به یک و ۲ دهم کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: با همه گیر شدن کرونا و تعطیلی مدارس دیگر امکان ادامه‌ی طرح وجود نداشت و اکنون آماری از این شاخص دردست نداریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان از انجام مقدمات از سرگیری دوباره این طرح خبر داد و گفت: با توجه به به پایان رسیدن سال تحصیلی امکان پوشش همه دانش آموزان در طرح «وارنیش فلوراید» وجود ندارد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بعد از همه گیری ویروس کرونا انجام «وارنیش فلوراید» در مدارس متوقف شد، اما خانواده‌ها می‌توانستند با مراجعه به مراکز سلامت این درخواست را داشته باشند و خدمات دریافت کنند.

دکتر فاطمه ترکمان اسدی تصریح کرد: صورت آمادگی آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی همدان آمادگی کامل برای ادامه طرح «وارنیش فلوراید» را دارد./ صدا و سیما

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن