Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی کاشت پروتز شنوایی ساقه مغز در همدان با همکاری مرکز هانوفر آلمان

کاشت پروتز شنوایی ساقه مغز در همدان با همکاری مرکز هانوفر آلمان

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور از پیگیری برای انجام عمل جراحی کاشت پروتز شنوایی ساقه مغز با همکاری مرکز هانوفر آلمان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر فرهاد فراهانی از انجام یک عمل کاشت حلزون شنوایی در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور مستقر در مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی بعثت خبر داد و اظهار کرد: در اسفندماه سال 92 که نخستین جراحی کاشت حلزون شنوایی در مرکز انجام شد، تاکنون 81 عمل داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا آخر سال تعداد عمل‌ها را به 100 مورد برسانیم، گفت: اگر عمل جراحی در قوانین هیئت امنای ارزی قرار گیرد، شش میلیون تومان به دولت پرداخت می‌شود تا پس از وارد شدن پروتز، عمل جراحی انجام شود و هزینه دیگری ندارد.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با بیان اینکه پرونده‌ای وجود نداشته است که در سیستم هیئت امنای ارزی قرار نگیرد، خاطرنشان کرد: اتباع خارجی و یا بیمارانی که به دلایلی در قوانین هیئت امنای ارزی و کمیسیون علمی کاشت حلزون قرار نگیرند، باید 34 میلیون تومان به عنوان هزینه عمل پرداخت کنند.

وی با اشاره به مشکلات مالی برخی از بیماران در پرداخت هزینه عمل، گفت: از مبلغ 6 میلیون تومان هزینه جراحی، 3 میلیون تومان با توجه به ضوابط، از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

دکتر فراهانی ادامه داد: با معرفی بیماران نیازمند به مجمع خیرین سلامت استان،یک میلیون تومان بابت عمل جراحی پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با اشاره به ثبت سمن مرکز کاشت حلزون در همدان با همکاری دانشگاه، گفت: هیئت امنای ارزی از همان ابتدا تأکید داشت که مراکز کاشت حلزون شنوایی در کشور وابسته به مراکز بیمارستانی و دانشگاهی دولتی نباشند تا کمک‌های بهتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: 11 مرکز کاشت حلزون شنوایی موجود در کشور دولتی نیستند؛ اما به دولت وابسته هستند و در قالب سمن اداره می‌شوند.

دکتر فراهانی از تلاش برای جذب بیمار خارجی نیازمند به کاشت حلزون خبر داد و افزود: همکاری با مراکز خارجی کاشت حلزون از جمله مرکز هانوفر آلمان در دست است و قرار شده است با همکاری پرفسور سمعیی و همراهانش، کاشت پروتز شنوایی ساقه مغز که یک قدم جلوتر از کاشت حلزون است را انجام دهیم که این مهم، افق نهایی اهداف ما است.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با اشاره به اهمیت اطلاع‌‏رسانی در خصوص این مرکز افزود: بیمارانی که مشکل شنوایی دارند باید بدانند چنین مرکزی وجود دارد و بسیاری از ناشنوایی‌ها را درمان می‌کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن