Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی انجام 100 عمل جراحی کاشت حلزون تا پایان امسال

رئیس مرکز کاشت حلزون غرب کشور پیش‎بینی کرد:
انجام 100 عمل جراحی کاشت حلزون تا پایان امسال

رئیس مرکز کاشت حلزون غرب کشور از انجام 100 عمل جراحی کاشت حلزون تا پایان امسال در این مرکز خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، فرهاد فراهانی در این همایش گزارشی از مراحل راه‎اندازی مرکز کاشت حلزون در مرکز آموزشی درمانی بعثت و ارائه دستاوردهای آن در دو سال فعالیت، ارائه کرد.

وی گفت: پس از انجام اقدامات و مکاتبات طولانی اداری و با حمایت مسئولان بویژه دکتر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، در سال 1392 مجوز اولیه برای این مرکز تحت نظر دانشگاه تهران دریافت شد و نخستین عمل کاشت حلزون در اسفند 92 بر روی نیما ساروند انجام شد.

فراهانی با بیان اینکه 11 مرکز کاشت حلزون در کشور فعال هستند، اعلام کرد: با توجه به وجود سطح بالای علمی و تیم قوی، استان همدان به عنوان یازدهمین و آخرین استان توانست مجوز راه‌اندازی این مرکز را دریافت کند.

وی از تشکیل 320 پرونده از زمان راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون تاکنون و انجام 80 عمل جراحی کاشت حلزون بر روی 63 کودک و 17 بزرگسال خبر داد و توضیحاتی در خصوص انواع پروتز با پایه علمی یکسان و نرم‌افزارهای متفاوت ارائه کرد.

فراهانی با بیان اینکه عمل جراحی کاشت حلزون تنها یک جراحی نیست؛ بلکه یک فرآیند دقیق و به هم پیوسته است؛ از انجام این عمل بر روی 13 بیمار به عنوان نفر دوم در خانواده خبر داد و پیش‌بینی کرد تعداد افراد کاشت حلزون شده در کشور تا پایان سال به عدد 100 برسد.

معاون آموزشی دانشگاه با بیان اینکه مراسم افتتاح مرکز کاشت حلزون غرب کشور در آبان ماه 92 و نخستین همایش کشوری معرفی آن در خرداد 93 انجام شد، ابراز امیدواری کرد در چهار سال آینده میزبان کنگره بین‌المللی دوسالانه کاشت حلزون باشیم.

وی از طراحی و تهیه بسته‌های اطلاع‌رسانی با مخاطبان و سطوح مختلف خبر داد و افزود: در مرکز کاشت حلزون اقدامات تخصصی با حضور متخصص شنوایی‎شناسی، جراح گوش و حلق و بینی، گفتاردرمانگر و کادر پشتیبانی با کمک و همیاری NGO های مردمی که در موفقیت این مرکز نقش اساسی دارند، ارائه می‌شود.

فراهانی با بیان اینکه این مرکز در ابتدا زیر نظر دانشگاه تهران فعالیت می‌کرد، از استقلال آن از سال گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد که شاهد پذیرش بیماران از کشورهای دیگر بخصوص غرب آسیا و آسیای میانه باشیم.

وی به چشم‌اندازهای پیش روی این مرکز اشاره کرد و افزود: انجام اقدامات پژوهشی با تصویب راه‌اندازی مرکز اختلالات شنوایی جزو برنامه‌های پیش رو است که امید است با همراهی بخش‎های تحقیقاتی و اجرایی به تولیدات علمی بینجامد.

معاون آموزشی دانشگاه ارتباط با مراکز خارجی پزشکی در زمینه کاشت حلزون و انجام عمل کاشت ساقه مغز را از دیگر برنامه‎ها برشمرد.

گفتنی است مدیرکل بهزیستی استان در خصوص پرداخت کل مبلغ پروتز شنوایی قول مساعد داد؛ همچنین کودکان ناشنوا که نعمت شنوایی خود را به دست آورده‎اند در این مراسم به اجرای برنامه، تلاوت قرآن و خواندن سرود پرداختند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن