Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس داوطلبان رد یا عدم احراز صلاحیت شده برای انتخابات مجلس سه روز فرصت اعتراض دارند

داوطلبان رد یا عدم احراز صلاحیت شده برای انتخابات مجلس سه روز فرصت اعتراض دارند

رییس ستاد انتخابات استان همدان گفت: داوطلبان رد یا عدم احراز صلاحیت شده برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سه روز فرصت اعتراض دارند.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن رضانیا اظهار کرد: به دنبال بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در هیات نظارت، نتیجه بررسی صلاحیت ها در اختیار وزارت کشور و از طریق سامانه این وزارتخانه در اختیار ستاد انتخابات و هیات های اجرایی قرار گرفت.

وی بیان کرد: تایید یا رد صلاحیت افراد از طریق پیامک به اطلاع داوطلبان می رسد و افرادی که رد صلاحیت شدند از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه مهلت دارند شکایت خود را تسلیم شورای نگهبان کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: شورای نگهبان نیز از ۱۹ دی ماه به مدت ۳۰ روز مهلت دارد به شکایت داوطلبان رسیدگی و صلاحیت معترضان را مجدد بررسی کنند.

تایید صلاحیت ۸۹ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در استان همدان

رضانیا گفت: آنچه تاکنون در فرایند انتخابات رخ داده بیانگر این است که فضای رقابت در استان وجود دارد و هر یک از جناح ها و جریان های سیاسی دارای نماینده در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستد.

وی یادآوری کرد: پیشتر به دنبال بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی انتخابات استان همدان ۸۹ درصد نامزدها تایید، ۶ درصد عدم تایید و پنج درصد عدم احراز صلاحیت شده بودند.

وی اضافه کرد: در این مرحله که صلاحیت داوطلبان توسط هیات نظارت بر انتخابات بررسی شد، تکلیف ما بر اساس قانون تنها اعلام نتایج به داوطلبان است و هیات نظارت در مورد نتیجه بررسی صلاحیت ها باید اظهار نظر کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن