Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم همدان ظرفیت انتخابات تمام الکترونیکی در دوره بعدی را دارد/ انجام هر دقیقه هزار و 200استعلام هویت در همدان

همدان ظرفیت انتخابات تمام الکترونیکی در دوره بعدی را دارد/ انجام هر دقیقه هزار و 200استعلام هویت در همدان

مسئول کمیته فناوری ستاد انتخابات استان همدان گفت: همدان ظرفیت انتخابات تمام الکترونیکی در دوره بعدی را دارد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، عباس صادقی پوریانی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه یک هزار و 370 شعبه اخذ رأی ریاست جمهوری و یک هزار و 593 شعبه اخذ رأی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان وجود دارد، اظهار داشت: دو هزار و دو صندوق درمجموع مورد استفاده قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه 210 شعبه تمام الکترونیکی هستند، خاطرنشان کرد: 620 صندوق فعال بوده و 80 صندوق نیز برای پشتیبانی به شهرستان‌ها داده شده است.

صادقی بابیان اینکه حتی یک مشکل جدی و خرابی در این شعب گزارش نشده است، تصریح کرد: هر دقیقه یک هزار و 200 استعلام پاسخ داده می‌شود که 200 استعلام در دقیقه نسبت به نزدیک‌ترین انتخابات بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه دو شبکه مکانیزه و نیمه مکانیزه این استعلام‌ها را انجام می‌دهند که ارتباطی با اینترنت ندارند، اظهار داشت: تمام شعب به‌صورت برخط استعلام انجام می‌دهند و در شعب عادی دو فرآیند، الکترونیکی و در شعب تمام مکانیزه چهار فرآیند، الکترونیکی  صورت می‌گیرد.

صادقی بابیان اینکه  سند احراز صلاحیت افراد در تمام شعب انجام می‌شود، گفت: اخذ رأی تنها در 210 شعبه الکترونیکی است و شمارش آراء نیز تنها در همین شعب الکترونیکی است اما تجمیع آراء در کل شعب به‌صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس پیام وزارت کشور، همدان در اولین ساعات شروع اخذ رأی، یکی از سه استان برتر در استعلام افراد مراجعه‌کننده به شعب بود و در ساعات بعدی هم وضعیت بهتر شد و در برخی ساعات، همدان اولین استان بود.

صادقی بابیان اینکه در استان امکان برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی ازلحاظ فنی وجود دارد، یادآور شد: این بخش به‌صورت مداوم در حال تقویت است و در برخی شهرستان‌ها همچون تویسرکان، برگزاری انتخابات الکترونیکی با توجه به آشنایی مردم راحت‌تر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در استان این ظرفیت وجود دارد که در صورت موافقت شورای نگهبان، انتخابات در دوره بعدی به‌صورت تماماً الکترونیکی برگزار شود.

صادقی با تأکید بر اینکه در هر شعبه حداقل یک کاربر و در شهر همدان دو کاربر و حداقل یک کاربر رزرو به ازای هر شعبه در نظر گرفته شده است، گفت: بیش از دو هزار کاربر در استان برای حضور در شعب مورد استفاده قرار گرفته شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن