Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم برخورد با خرید و فروش رأی برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر در همدان

رئیس هیئت بازرسی همدان مطرح کرد:
برخورد با خرید و فروش رأی برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر در همدان

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان و معاون عمرانی استانداری همدان گفت:

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمود رضا عراقی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه هرچه تعداد رأی‌دهندگان بیشتر باشد، امنیت کشور تأمین می‌شود و باخرد جمعی بیشتر، رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد، اظهار داشت: خوشحالیم که مردم آمدند تا حماسه بیافرینند.

وی بابیان اینکه هیئت بازرسی کمک می‌کند که هیئت اجرایی جریان کار بهتری داشته باشند، تصریح کرد: در هر صندوق یک نماینده از هیئت بازرسی حضور دارد و به ازای هر 15 صندوق یک سربازرس تعیین شده است.

عراقی با اشاره به اینکه هیئت بازرسی استان پنج عضو دارد، یادآور شد: گزارشات از سوی بازرس‌ها اعم از تخلفات و اتفاقات در شهر برای پیشگیری از آن ارسال شده که گزارشات به هیئت اجرایی ارجاع داده می‌شود.

وی بابیان اینکه بازرسان برای تحلیل مسائل اطراف شعب فراغ بال بیشتری دارند، تصریح کرد: تاکنون تخلفات کلی مشاهده نشده و تنها تخلفات جزئی گزارش شده است.

معاون عمرانی استانداری همدان تأکید کرد: یک هزار و 600 نفر در هیئت بازرسی برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه خرید و فروش رأی به نماینده فرماندار در شعبه گزارش می شود، خاطرنشان کرد: تا کنون چنین گزارشی از شعب اعلام نشده و کنترل از سوی هیئت نظارت، بازرسی و نیروی انتظامی صورت می گیرد.

عراقی همچنین تصریح کرد: در مواردی حتی امکان بازداشت و دستگیری افرادی که نسبت به خرید و فروش رأی اقدام می کنند، وجود دارد.

وی افزود: افرادی برای خرید و فروش رأی در صندوق 86 منطقه دیزج اقدام کرده بودند که با حضور اکیپ های بازرسی، افراد متواری شدند.

معاون عمرانی استانداری همدان گفت: اگر موارد تکرار شود، تخلف صورت‌جلسه و به دستگاه‌های ذی‌ربط ارجاع داده خواهد شد.

وی ادامه داد: خریدوفروش رأی و مدرک در این خصوص باید مستند باشد و در صورت مشاهده باید مدرک مستند ارائه شود تا برخورد صورت بگیرد اما در هر صورت اقدامات برای جلوگیری از ادامه آن انجام شده است.

عراقی بابیان اینکه تذکر شفاهی به مدیران کانال‌های تلگرامی برای جلوگیری از تبلیغات داده شده است، گفت: هیچ‌گونه تذکر کتبی در این خصوص داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه متصدیان صندوق‌ها از کارمندان و نیروهای آموزش و پرورش و دیگر نهادها هستند، یادآور شد: هیچ جرمی از سوی نیروهای انسانی و مجریان انتخابات صورت نگرفته است.

معاون عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه تا قبل از 7:50 به هیچ مرجعی رمز شروع انتخابات داده نشد، تصریح کرد: انتخابات زودتر از ساعت موعد در شعب آغاز نشده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن