Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم تاکنون 20 درصد مردم همدان رأی دادند

تاکنون 20 درصد مردم همدان رأی دادند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: 20 درصد از واجدین شرایط در استان تا ظهر امروز به شعب مراجعه کرده و رأی دادند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدابراهیم الهی تبار هم‌زمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر با حضور در کمیته اطلاع‌رسانی در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود بابیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات خوب در قالب کمیته‌های مختلف انجام شد، اظهار داشت: متناسب با برنامه‌ریزی زمان‌بندی انتخابات، کار آغاز شد و امروز روند اجرای انتخابات بدون کمترین مشکلی کار خود را انجام می‌دهد.

وی بابیان اینکه از ساعت هشت صبح همه شعب استان فعال شدند، یادآور شد: بیش از 99 درصد شعب استان به‌صورت آنلاین به سامانه جامع انتخابات متصل شدند و   کمتر از یک درصد نیز به دلیل قرار گرفتن در مناطق صعب‌العبور و نداشتن امکانات اتصال به شبکه به‌صورت آفلاین رأی‌گیری را آغاز کردند.

الهی تبار بابیان اینکه همدان جزء سه استان برتر کشور در این زمینه معرفی شد، اظهار داشت: در مجموع از ابتدای ساعت شروع رأی‌گیری یک هزار و 370 شعبه کار رأی‌گیری را آغاز کرده که 559 شعبه در شهرها و 811 شعبه نیز در روستاها فعال هستند.

وی همچنین تصریح کرد: از 559 شعبه اخذ رأی، 210 شعبه به‌صورت تمام الکترونیکی رأی‌گیری را در نهاوند، ملایر، تویسرکان و اسدآباد برگزار می‌کنند و روند اجرای آن بسیار مناسب است و تاکنون مشکلی در اجرای آن ایجاد نشده و ظرفیت ذخیره نیز در صورت بروز مشکلات سخت‌افزاری پیش بینی شده است.

الهی تبار بابیان اینکه یک‌میلیون و 288 هزار نفر در استان واجد شرایط هستند که 34 هزار و 600 نفر رأی اولی هستند، گفت: بیش از 20 درصد از واجدین شرایط به شعب اخذ رأی مراجعه نموده و رأی دادند و به نظر می‌رسد رکورد جدیدی در مشارکت مردم به ثبت برسد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان همچنین خاطرنشان کرد: تعداد نیروهای انسانی انتخابات 23 هزار نفر است که امور را پیگیری و نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تخلفی به ستاد انتخابات ارجاع نشده است، اظهار داشت: تعرفه به‌اندازه موردنیاز در اختیار شهرستان‌ها قرارگرفته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و در صندوق‌های تماماً الکترونیک تعرفه دستی و صندوق اخذ رأی دستی پیش بینی شده که اگر انتخابات الکترونیکی دچار اختلال شد، سیستم دستی جایگزین شود.

الهی تبار افزود: تخلفات به‌طور عمده در حوزه تبلیغات بوده که توسط فرمانداران بررسی شده اما تخلفات آن‌چنانی، آشکار و قابل رسیدگی نبوده است.

وی بابیان اینکه یک هزار و 33 شعبه در استان ثابت است، یادآور شد: 337 شعبه سیار است که حداقل به سه روستا مراجعه می‌کند و حداقل ساعتی که برای رأی‌گیری توسط صندوق‌های سیار پیش بینی شده سه ساعت است و تقاضا می‌شود مردم در ساعات اعلام‌شده به صندوق‌ها مراجعه کرده تا در مدت‌زمان معین رأی‌گیری صورت بگیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بابیان اینکه ارسال پیامک از شماره‌های انبوه تبلیغاتی پس از پایان زمان تبلیغات تخلف است، اظهار داشت: تمامی سامانه‌های ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی مسدود شده‌اند و استفاده از سامانه‌های ارسال پیامک خدماتی برای ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی، تخلف است.

وی با اشاره به اینکه دارا بودن شناسنامه و به همراه داشتن شماره ملی برای رأی دادن الزامی است، گفت: چون احراز هویت رأی‌دهندگان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، داشتن شناسنامه و شماره ملی الزامی بوده و چنانچه شماره ملی به همراه نداشته باشند با تماس با سامانه 1510 می‌توانند شماره ملی را دریافت کنند.

الهی تبار افزود: کسانی که فاقد شناسنامه و شماره ملی باشند قادر به رأی دادن نخواهند بود که این روند و وجود سامانه جامع انتخابات از رأی تکراری، رأی دادن افراد فاقد شرایط سنی و مواردی از این قبیل جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه افراد بی سواد، آشنایان مورداعتماد خود را به همراه داشته باشند، اظهار داشت: کسانی که به شعب اخذ رأی مراجعه می کنند، از حضو در اطراف شعب خودداری کنند چون این امر تخلف محسوب می شود و با افراد متخلف در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان تأکید کرد: واجدین شرایط هرچه سریع‌تر به شعب اخذ رأی مراجعه کرده و رأی دادن را به ساعات پایانی امروز موکول نکنند چراکه هم برای خود افراد و هم متصدیان شعب، مشکل‌ساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه نسبت به ادوار گذشته، درصد مشارکت مردم در ساعات اولیه بیشتر بوده است، یادآور شد: به طور معمول حجم رأی دهندگان در شعب اخذ رأی، از ساعت 16 بوده اما در این دوره از ساعات اولیه صبح، حضور مردم در شعب اخذ رأی بسیار پررنگ بوده و متصدیان روز آرامی را نداشته اند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم برای به رخ کشیدن قدرت نرم ایران، خاطرنشان کرد: دیدگاه ها و برآیند خواسته های مردم با توجه به انتخاب رییس جمهور خود اعلام خواهد شد و می توان از این فرصت استفاده و از نظام دفاع کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه و عرصه بین الملل، حضور مردم در رفع تحریم ها، تهدیدها و تبلور اتحاد اثرگذار خواهد بود.

الهی تبار گفت: حضور در انتخابات تکلیف است اما گفتن اینکه مردم به چه کسی رأی بدهند، تکلیف نیست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن