Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم تدوین 13 هزار استاندارد در سه سال گذشته/وضعیت اسف‌بار بخاری‌های مدارس کشور

تدوین 13 هزار استاندارد در سه سال گذشته/وضعیت اسف‌بار بخاری‌های مدارس کشور

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در طول سه سال اخیر 13 هزار استاندارد در کشور تدوین شده که یک سوم کل استانداردهای تدوین شده در این سازمان است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، نیره پیروزبخت در شورای اداری استان همدان در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اینکه شناسایی ظرفیت های همدان می تواند زمینه ساز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نامگذاری سالها یک فرآیند را تعریف می کنند، یادآور شد: وقتی سال گذشته به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شد باید منتظر تولید و اشتغال در سال جاری می بودیم.

پیروز بخت با اشاره به اینکه زیرساخت توسعه هر کشور استاندارد آن است، خاطرنشان کرد: سه شاخص مهم در آلمان تا سال 2020 تعریف شده که در آن تأکید بر این است بدون توجه به استاندارد و کیفیت، شاخص ها محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی دولت تدبیر و امید به استاندارد توجه نشان داد، بند  24سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ  شد و استاندارد در آن مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تأکید کرد: کشور باید به سمتی برود که علاوه بر استاندارد به کیفیت، قیمت متناسب، سرعت دسترسی و نوآوری توجه کند.

پیروزبخت با بیان اینکه استاندارد بیش از آنچه سیاست های اقتصاد مقاومتی انتظار داشت، عمل کرد، اظهار داشت: بارها با شهامت اعلام کردم که سازمان استاندارد پس از برجام منتفع شد و جایگاه خوبی در عرصه بین المللی پیدا کرد.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان استاندارد در بسیاری از مجامع بین المللی عضو شد برای مثال به عضویت در یک مجمع جهانی درآمد که در آن گواهی نامه تأیید صلاحیت برای صادرات محصولات به دیگر کشورها صادر می شود و کشور مقصد عضو در این مجمع، دیگر کالای وارداتی را آزمایش نمی کند.

رئیس سازمان استاندارد گفت: این گواهی نامه در 70 کشور دنیا حتی آمریکا قابل قبول است و نمی توانند به گواهی نامه ایران نه بگویند.

وی با اشاره به عضویت ایران در مجمع جهانی اوزان  ومقیاس های جهانی، یادآور شد: 43 سال بود که وزنه یک کیلوگرمی ایران کالیبره نشده بود و هیچ کشوری وزنه ایران را قبول نداشت اما یک ماه پس از برجام، ایران در این مجمع عضو شد و در یکصد کشور، اوزان ایران قابل قبول است.

پیروزبخت با بیان اینکه رتبه ایران بین 163 کشور در IZO در سال 2017 به 23 رسیده است، گفت: ایران با 18 کشور عربی در ارتباط است و تدوین استاندارد این کشورها را مدیریت و رهبری می کند.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ ایران، در تدوین استاندارد 11 واژه فارسی ثبت شده است و به دنبال این هستیم که واژگان فارسی را بیش از پیش وارد واژگان استاندارد کنیم.

پیروز بخت با بیان اینکه 13 هزار استاندارد در سه سال قبل تدوین شده است،  اظهار داشت: این میزان استاندارد یک سوم کل استانداردهای تدوین شده در سازمان است.

وی با بیان اینکه یک میلیون بازدید از کالاهای غیر استاندارد و تقلبی کشف شده است، تصریح کرد: بازدید از آسانسورها جزئی از دستورالعمل دستگاه ها شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به فعالیت یکصد هزار کارشناس مرتبط با استاندارد در کشور، یادآور شد: یک واحد تولید بخاری هوشمند، نشان استاندارد دریافت کرده و قرار است بخاری های هوشمند را جایگزین بخاری مدارس کند.

وی افزود: وضعیت بخاری در مدارس بسیار اسف بار بود و در هیئت دولت دستور داده شده که بلافاصله جایگزینی بخاری های هوشمند انجام شود.

پیروزبخت با بیان اینکه نان سنتی در بازار مورد کنترل قرار گرفت و جوهر قند در آن مشاهده شد، گفت: هشدار در این خصوص برای اولین بار از سوی سازمان ملی استاندارد مطرح شد.

وی با اشاره به نگرانی در خصوص استانداردهای کشور، یادآور شد: یکی از مؤلفه های تحقق شعار امسال، استاندارد است و صادرات کالای با کیفیت با توجه به استاندارد محقق خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن