Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم افزایش 108 درصدی اعتبارات جاری استان همدان

معاون استانداری همدان خبر داد:
افزایش 108 درصدی اعتبارات جاری استان همدان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: اعتبارات جاری استان 108 درصد افزایش یافته است.

 

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدابراهیم الهی تبار در شورای اداری شهرستان همدان با اشاره به شعار "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال"، اظهار داشت: سال جاری سال آغاز برنامه ششم توسعه است و از طرفی انتخابات نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همدان ظرفیت های بزرگی در بخش های مختلف دارد، یادآور شد:  همدان این ظرفیت را دارد که به خوبی به آن پرداخته شود.

الهی تبار افزود: شهرستان همدان به عنوان مرکز استان می تواند الگویی برای توسعه همه جانبه استان باشد و نقش این شهرستان متمایز از سایر شهرستانهاست و نگاه مدیران باید ملی و حتی فراملی باشد..

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه اگر نگاه غیر از این باشد، جفا کرده ایم، خاطرنشان کرد: در اولین سال برنامه ششم توسعه، برش های شهرستانی مشخص خواهد شد و اگر برنامه محور نباشیم شاید نتوانیم به اهداف دست پیدا کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: باید فرآیند کار مشخص شود و اقدامات نیز ارزیابی شود تا بدانیم که تا کجا پیش رفته ایم.

الهی تبار با بیان اینکه در استان، سال جاری با عنوان سال باباطاهر نامگذاری شده است، گفت: باید فعالیت ها به گونه ای باشد که در شأن باباطاهر و در شأن استان باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با اشاره به مشکلات دولت یازدهم، اظهار داشت:  این دولت با تدبیر و عقلانیت مسیری را طی کرد که شاهد شکوفایی حاصل از برنامه های این مسیر هستیم.

وی با بیان اینکه دولت در حد بضاعت خود و ظرفیت های کشور ، سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد، گفت: واردات 25درصد کاهش یافت و صادرات پیشی گرفت و طراز تجاری در سال قبل مثبت شد.

الهی تبار اضافه کرد: بستر سرمایه گذاری در دولت یازدهم فراهم شد که در کنار توافق برجام از توفیقات دولت به شمار می رود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تنها وظیفه دولت نیست، یادآور شد: شعار سال وظیفه تمام حاکمیت است و همه باید در این زمینه همکاری کنند.

وی سفر150 هیئت اقتصادی، تجاری به کشور را از نتایج توافق برجام دانست و خاطرنشان کرد:  هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری نقش بزرگی در این توفیقات داشته و دارد.

الهی تبار با بیان اینکه تا فضای کسب و کار بهبود نیابد حرکت به سمت تولید و اشتغال با سختی های فراوانی همراه خواهد بود، اظهار داشت: ما نباید تنها برای جمعیت ایران تولید کنیم و باید صادرات محصولات و ایجاد ارزش افزوده را نیز  در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به تصمیم و باور دولت مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: نیروهای این دولت بیگانه از انقلاب و ارزش ها نیستند و عین ارزش ها هستند و ارزش ها را خرج منافع خود نمی کنند.

الهی تبار ادامه داد: همواره دولت با مردم صادقانه سخن گفت و برای مثال می توان به تحقق پروژه های سفر ریاست جمهوری اشاره کرد که تکمیل راه آهن همدان- تهران، ساخت هتل ها و بیمارستان ها از جمله طرح ها به شمار می رود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان این که همدان به سمت جهشی بزرگ گام بر می دارد، گفت: همه باید به سمت این جهش حرکت کنند و  بدانند که چگونه باید عمل کنند.

وی با اشاره به تقویت مسائل اجتماعی در برنامه ششم توسعه، خاطرنشان کرد: در همدان جرائم در سال قبل نسبت به سال 94 نزدیک به 30 درصد کاهش پیدا کرد.

الهی تبار با بیان اینکه روند طلاق در استان متوقف و حتی دو درصد کاهش یافت، یادآور شد: در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در بخش های مختلف اقداماتی انجام شده و در این راستا سازمان های مردم نهاد استان به 400 سمن رسیده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را نماد دخالت مردم در آینده خود عنوان کرد و افزود:  در سال 92 شرایطی سخت در کشورحاکم بود که مردم با حضور خود در انتخابات، یأس و نا امیدی را برای قدرت ها ایجاد کردند.

وی با تأکید بر اینکه مجریان و ناظرین انتخابات حق دخالت در رأی مردم را ندارند، اظهار داشت: در بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، نباید قوم و جناح در نظر گرفته شود و کاری کرد که فرانخبگان و فرهیختگان جرأت حضور در عرصه جامعه را نداشته باشند.

الهی تبار ادامه داد: شورای شهر باید جایگاه افراد صاحب نظرو باتجربه و دارای وسعت نظر باشد و اعضای آن شهرها را برای توسعه بسازند.

وی تأکید کرد: مجریان انتخابات قانون را مدنظر قرار دهند و در بررسی صلاحیت ها، فراقانونی عمل نکنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با اشاره به ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه، یادآور شد: حضور تک تک مردم پای صندوق های رأی به نظام است بنابراین فضا باید برای حضور مردم فراهم شود تا بتوان از منافع ملی دفاع کرد.

الهی تبار با بیان اینکه اعتبارات جاری استان 108 درصد افزایش پیدا کرد، گفت: با بارش نزولات جوی، امور کشاورزان  رونق خواهد گرفت و همچون سال قبل به خودکفایی گندم دست خواهیم یافت.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن