Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم گردش چهار هزار میلیاردی بازی‌های رایانه‌ای/90 درصد بازی‌ها وارداتی است

وزیر ارشاد:
گردش چهار هزار میلیاردی بازی‌های رایانه‌ای/90 درصد بازی‌ها وارداتی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چند سال گذشته با حمایت دولت تدبیر و امید 200 میلیارد ریال برای توسعه بازی های رایانه ای پرداخت شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدرضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران افزود: یکی از حوزه های مورد توجه ارشاد ایجاد بازی های رایانه ای است که وزارت ارشاد وظیفه نظارت بر روند فعالیت، تولید و توزیع بازی های رایانه ای را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر حمایت از تولید بازی های داخلی افزود: در شرایط فعلی گردش مالی بازی های رایانه ای در حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال است که 90 درصد این بازی ها وارداتی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه در تلاش است با حمایت از نیروهای داخلی این حوزه را تقویت کند، افزود: هم اکنون یک هزار جوان خلاق و با انگیزه در حوزه تولید بازی رایانه ای در قالب 100 شرکت فعال هستند.

صالحی امیری با بیان اینکه افزایش تقویت، حمایت حقوقی، معنوی و مالی توسعه بازی ها رایانه ای در دستور کار دولت است ابراز امیدواری کرد: با برنامه های حمایتی دولت جوانان خلاق کشورمان بتوانند بازار داخلی و منطقه ای را کسب کنند.

وی سیاست قطعی این وزارتخانه را توجه به فرهنگ بومی ، ملی و دینی در همه حوزه ها و تکیه بر ظرفیت های داخلی در بخش سینما، هنر، شعر، کتاب و نشر دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد امروز سه شنبه در سفر یک روزه خود به همدان در همایش سیدجمال الدین اسدآبادی شرکت می کند سپس با اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان دیدار خواهد کرد و در شورای اداری این استان حضور می یابد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن