Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم میانگین کارانه پزشک فوق‌تخصص 17 میلیون تومان است/خدمات سرپایی و دندان‌پزشکی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد/اضافه شدن 740 تخت به بیمارستان‌های همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:
میانگین کارانه پزشک فوق‌تخصص 17 میلیون تومان است/خدمات سرپایی و دندان‌پزشکی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد/اضافه شدن 740 تخت به بیمارستان‌های همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میانگین دریافتی پزشکان و پرستاران مشخص است که کارانه پرستاران سه میلیون و 600 هزار تومان، پزشک عمومی شش میلیون و 900 هزار تومان و پزشک فوق تخصص 17 میلیون و 300 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حبیب اله موسوی بهار در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه حرکت جمعی در ارتقاء سلامت و بهداشت و نیروی انسانی سالم ضروری است، اظهار داشت: سلامت جسمی، روانی و معنوی نیروی انسانی بسیار مورد اهمیت است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی با 12 هزار پرسنل در هشت بخش و معاونت فعال است.

موسوی بهار با بیان اینکه معاونت بهداشتی در سطح استان و به ویژه در روستاها خدمات رسانی می کند، یادآور شد: در سال های قبل 90 درصد اقدامات این معاونت به روستاها اختصاص داشت اما به تدریج به شهرها رسیده و تمام جمعیت را تحت پوشش قرار داده است که نتیجه اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

وی با اشاره به تشکیل سامانه یکپارچه بهداشتی، یادآور شد: پرونده الکترونیک بهداشتی برای تمام شهروندان در حال تشکیل است که تا کنون 81 درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده و تشکیل پرونده در شهرهای بزرگ استان نیز به زودی انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مطب ها و داروخانه ها باید تحت پوشش یکپارچه سازی الکترونیکی قرار بگیرند، اظهار داشت: با انجام این کار، دفترچه حذف خواهد شد و خدمات در سراسر کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با بیان اینکه معاونت درمان دانشگاه با 16 بیمارستان دولتی و پنج بیمارستان غیر دولتی فعال است، خاطر نشان کرد: این معاونت51  پایگاه فوریت های پزشکی و بیش از دو هزار و 200 تخت بیمارستانی دارد.

موسوی بهار به تحصیل شش هزار و 700 نفر دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان اشاره و تصریح کرد: 9 دانشکده در سطح استان فعال است که 441 عضو هیئت علمی دارد.

افزایش 80 درصدی رشته های دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانشگاه در حیطه آموزشی پیشرفت خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: در حوزه تحصیلات تکمیلی از سال 92 تعداد رشته ها از 48 به 81 رشته رسید که رشد 80 درصدی رشته ها در تحصیلات تکمیلی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه معاونت توسعه دانشگاه با گردش مالی بیش از یک هزار میلیارد تومان در سال فعالیت می کند، اظهار داشت: معاونت های دانشگاه در سال های قبل عملکرد خوبی داشتند به طوریکه معاونت غذا و دارو در چند سال متوالی معاونت برتر غذایی کشور بوده است.

موسوی بهار همچنین تصریح کرد: تولید علم، انتشار مجلات علمی و ارتقاء آن رشد خوبی در معاونت پژوهشی دانشگاه داشته است.

وی با اشاره به فعالیت معاونت جدید اجتماعی در دانشگاه، یادآور شد: تشکیل این معاونت نشان دهنده توجه به ظرفیت های اجتماعی برای دستیابی به اهداف در این بخش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در طول سه سال و نیم قبل در بهداشت و درمان اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: بخش عمده ای از این اقدامات در حوزه زیرساخت های بهداشت و درمان انجام شد.

وی افزود: بیشترین اعتبارات وزارت خانه به بخش بهداشتی در شهرهای کوچک و روستاها اختصاص یافته است.

موسوی بهار با بیان اینکه 291 پروژه بهداشتی در دهه فجر کلنگ زنی می شود، خاطرنشان کرد: بیش از 350 هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی در حال ساخت است که 80 هزار متر مربع آن به 291 پروژه در حال آغاز اختصاص دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از تعمیر اساسی در بیمارستان ها خبر داد و افزود: مهمترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت، رضایتمندی مردم و حفظ کرامت آنها است.

موسوی بهار با بیان اینکه در حوزه درمان در گذشته شرایط بدی حاکم بود و پرداختی از جیب مردم هزینه کمرشکنی بود، اظهار داشت: مردم در گذشته با مشکل روبه رو بودند و عزت آنها پایمال می شد اما در حال حاضر هزینه های بخش درمان، نازل و حتی رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تمام مردم ایران تحت پوشش بیمه هستند، گفت: در چند سال قبل 10 تا 12 میلیون نفر بیمه شدند.

موسوی بهار همچنین تصریح کرد: طبق قرارداد با بیمه تعرفه ها ارائه شده و مراکز خدمت رسانی می کنند و طبق قانون مجازند شش درصد از هزینه درمان را از مردم دریافت کنند.

80 میلیارد تومان از بدهی سازمان های بیمه گر مربوط به تأمین اجتماعی است

وی با بیان اینکه در یک سال قبل مطالبات سازمان های بیمه گر بیش از 250 میلیار تومان است، یادآور شد: از این میزان 80 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی تخصیص دارد که از آبان ماه سال قبل تا پیش از اردیبهشت ماه سال جاری 50 درصد به دانشگاه بدهی دارد و در ایام پس از آن نیز صد در صد بدهکار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به کمبود پزشک در حوزه عمومی، تخصصی و فوق تخصصی، گفت: در سال 92 بسیاری از مراکز بهداشتی در روستاها پزشک عمومی نداشتند اما وضعیت در این چند سال بهبود یافت.

وی همچنین تصریح کرد: در بخش زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارتوپدی و اورولوژی کمبود پزشک وجود دارد اما در بسیاری از شهرستانها کمبود پزشک در حوزه تخصصی مشاهده نمی شود.

موسوی بهار با بیان اینکه 58 پروژه با 36 میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر کلنگ زنی می شود، خاطرنشان کرد: در این ایام 26 پروژه نیز در استان همدان افتتاح می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت 580 هزار نفر خدمات بستری دریافت کردند، یادآور شد: 97 هزار زایمان انجام شده که 43 هزار زایمان سزارین و 54 هزار زایمان طبیعی صورت گرفته است؛ همچنین زایمان در اتاق های خصوصی در دو شهرستان بهار و فامنین آغاز شده است.

تخصیص 66 میلیارد تومان یارانه سلامت به همدان

وی میزان یارانه سلامت استان همدان را بیش از 66 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 170 میلیارد تومان تجهیزات نیز از محل طرح تحول نظام سلامت به بیمارستان ها اضافه شده است.

موسوی بهار افزود:46 دستگاه آمبولانس در سال های قبل به استان اضافه شده و پنج دستگاه نیز به زودی وارد ناوگان آمبولانس استان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اجازه انتقال دستگاه رادیو تراپی وجود ندارد، اظهار داشت: این دستگاه را نمی توان از بیمارستان ها به مراکز جامع سرطان منتقل کرد.

موسوی بهار گفت: در طول ماه گذشته همدان به عنوان مرکز کلان منطقه سه کشور در تقسیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شد.

وی ادامه داد: مرکز منطقه زاگرس کشور شامل استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان و یا قطب غرب کشور، همدان است.

موسوی بهار با اشاره به اینکه همدان بخش هایی را همچون جراحی قلب و عروق دارد که دیگر استانها ندارند، اظهار داشت: همدان در جراحی دست، زانو، فوق تخصصی جراحی نوزادان و قلب معتبر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه با اشاره به مطالبات پرسنل دانشگاه، خاطرنشان کرد: میزان مبلغ نقدی که در پایان ماه به استان پرداخت می شود تنها هزینه آب و برق بیمارستان ها را تأمین می کند.

وی افزود: کارانه پزشکان تا بهمن ماه سال قبل و کارانه پرستاران تا تیرماه امسال پرداخت شده است.

پرستاران همدانی تا پایان تیر کارانه دریافت کردند

موسوی بهار با بیان اینکه 51 درصد منابع به پرداختی از جیب مردم، 14 درصد به هزینه های نسبی، 35 درصد به هزینه های زیرساختی اختصاص دارد، گفت: میانگین دریافتی پزشکان و پرستاران مشخص است که کارانه پرستاران سه میلیون و 600 هزار تومان، پزشک عمومی شش میلیون و 900 هزار تومان و پزشک فوق تخصص 17 میلیون و 300 هزار تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به پیشرفت 50 درصدی ساخت بیمارستان اکباتان همدان، یادآور شد: دو پروژه اکباتان و بیمارستان تویسرکان برای افتتاح تا پایان سال96 در دستور کار قرار دارد.

موسوی بهار با بیان اینکه سرطان دستگاه گوارش شایع ترین سرطان در کشور است، اظهار داشت: سرطان پوست و ریه نیز در رده های بعدی قرار دارند و سرطان پروستات در مردان و سرطان سینه در زنان نیز شایع است.

وی همچنین تصریح کرد: در بخش فوریت های پزشکی و پرستاری در سال آینده بیش از 150 نیرو جذب خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بزرگترین مقاوم سازی در بیمارستان ها در حال انجام است، اظهار داشت: شش بیمارستان در همدان، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و بهار با استحکام سازه ساخته می شوند.

موسوی بهار با بیان اینکه یافتن پزشک قلب از خرید دستگاه ام آر آی سخت تر است، گفت: در هر صورت خدمات رسانی با نهایت ظرفیت پزشک قلب انجام می شود اما کمبودهایی نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ادامه یادآور شد: اولین دستگاه سیتی آنژیو کل غرب کشور با سرمایه گذاری هفت میلیارد تومان به زودی در بیمارستان قلب و عروق فرشچیان نصب می شود.

افتتاح 740 تخت بیمارستانی در همدان

وی با بیان اینکه تعداد یک هزار تخت بیمارستان در استان کم است، اظهار داشت: با افتتاح شش بیمارستان 740 تخت به بیمارستان‌های استان اضافه می شود.

موسوی بهار افوزد: بیمارستان 96 تختخوابی اعصاب و روان ملایر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد همراه سرا در بیمارستان بعثت نیز در اولویت قرار گرفته است، گفت: مرکز سوختگی بیمارستان بعثت که در حال ساخت است، بزرگترین مرکز غرب کشور خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تعداد پزشکان طرح تحول نظام سلامت در استان 115 پزشک است، گفت: از این تعداد 98 پزشک متخصص و 17 پزشک عمومی هستند.

وی افزود: در مجموع 130پزشک در استان بیش از 23 شبانه روز در مراکز درمانی اقامت دارند.

موسوی بهار همچنین تصریح کرد: مرکز رادیوتراپی مرکز جامع سرطان راه اندازی شده اما ساختمانی که بیمار باید در آن مورد درمان قرار بگیرد نیاز به ساختار جدا دارد که با تأمین دو میلیارد تومان اعتبار، این اقدام انجام خواهد شد.

وی افزود: جز بیمارستان فاطمیه و رزن بیمارستان کهنه و قدیمی در سالهای آینده در استان وجود نخواهد داشت.

هزینه های کمرشکن درمان در سال 92

موسوی بهار با بیان اینکه پرداختی از جیب مردم به بیش از 37 درصد در گذشته رسیده بود، اظهار داشت: در سال 92 ایران در هزینه های کمرشکن در جایگاه ناشایستی قرار داشت در حالیکه خدمات تخصصی ارائه می شد اما هزینه ها برای مردم سنگین بود.

وی افزود: مجموعه کامل به بیماران بستری در بیمارستان ها، خاطرنشان کرد: خدمات در بیمارستان به صورت یک مجموعه ارائه می شود و بیمارستان ها مجاز به اقدامی جز این نیستند.

وی در ادامه یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت دولت را مکلف کرد که کل پرداختی از جیب مردم برای خدمات درمانی را به کمتر از 30 درصد کاهش دهد.

موسوی بهار با بیان اینکه تا یک سال و نیم قبل استان حتی یک ام آرآی دولتی نداشت، گفت: بیمارستان فاطمیه تا سال 92 یک دستگاه سونوگرافی نداشت و مادران باردار با آمبولانس به مراکز خصوصی منتقل می شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین خاطرنشان کرد: برخی موارد مطرح شده در خصوص طرح تحول نظام سلامت دروغ و کذب است که از جمله می توان به حقوق 200 میلیون تومانی پزشکان اشاره کرد.

وی با اشاره به اضافه شدن پنج رشته تخصصی به رشته های دانشگاه علوم پزشکی، یادآور شد: دانشگاه در سال های قبل در منابع مالی، فیزیکی و انسانی رشد قابل توجهی داشته است.

موسوی بهار با بیان اینکه در هر شهرستان یک کلینیک تخصصی راه اندازی شده است، اظهار داشت: بیمارستان هایی نیز در همدان، تویسرکان و نهاوند در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حال ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سامانه جامع کشوری برای ساماندهی قیمت تجهیزات و اقلام پزشکی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: قیمت برخی تجهیزات در طول چند سال قبل کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سه متخصص طب سنتی در همدان فعال هستند، یادآور شد: درمانگاه موقوفه اعتمادیه در حال راه اندازی است که از پزشکان متخصص طب سنتی استفاده خواهند کرد.

خدمات دندان پزشکی همچنان گران است

موسوی بهار با بیان اینکه خدمات سرپایی و دندان پزشکی همچنان گران است، اظهار داشت: باید حمایت کافی صورت بگیرد تا این دو خدمت نیز تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دولت باید به بیمه ها تکلیف کند تا بتوان سرپا ایستاد و پس از این تحت پوشش قرار گرفتن دو خدمت گران پزشکی نیز مورد تأکید قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی استان در سال 93 راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: بالگرد هلال احمر در اختیار مرکز فوریت های پزشکی قرار گرفت و در طول این چند سال 120 مأموریت اورژانس هوایی صورت گرفته است که در هر ماه چهار پرواز هوایی انجام می شود.

موسوی بهار افزود: درصدی از مأموریت ها به انتقال زنان باردار و همچنین مصدومین تصادفات در مناطق غیر قابل دسترس مراکز فوریت های پزشکی اختصاص دارد.

ابتلای دو هزار همدانی به بیماری های خاص

وی به تعداد بیماران خاص استان اشاره و تصریح کرد: یک هزار و 40 نفر بیمار ام اس،491 نفر دیالیزی، 313 نفر بیمار هموفیلی و 125 نفر بیمار تالاسمی ماژور در استان وجود دارد که در مجموع تعداد بیماران خاص استان به دو هزار و 331 نفر می رسد.

موسوی بهار در پایان خاطرنشان کرد: 328 نفر در استان پیوند کلیه انجام داده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن