Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم بانک کارآفرین بدترین بانک کشور است/ همکاری مدیران دستگاه‌ها کمتر از انتظار است/برخی، سرمایه‌گذاران را دو دل می‌کنند

استاندار همدان:
بانک کارآفرین بدترین بانک کشور است/ همکاری مدیران دستگاه‌ها کمتر از انتظار است/برخی، سرمایه‌گذاران را دو دل می‌کنند

استاندار همدان گفت: بانک کارآفرین بدترین بانک کشور است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: سوگ ایشان در جامعه فراموش نشدنی است.

وی با بیان اینکه دهه فجر نور و روشنایی بود، خاطرنشان کرد: این ایام گذر از مرحله ای بسیار حساس بود و کشور از وابستگی رهایی بخشید و با هدایت امام خمینی(ره) وپشتیبانی مردم اندیشمند و متدین، نهضت اسلامی به ثمر رسید.

نیکبخت ضمن ابراز امیدواری از استمرار انقلاب، یادآور شد: انقلاب اسلامی یادگار امام خمینی(ره) و شهداست که به دست ما به عنوان امانت سپرده شد و باید هرچه شایسته تر نظام و انقلاب را در دنیا پایدار نگه داریم.

وی همچنین تصریح کرد: ایران در شرایطی است که تمام کشورهای اطراف دچار بحران، وحشت و نا امنی هستند اما در ایران با تعامل خوبی که با دولت تدبیر و امید با دنیا دارد و با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم، در تمام عرصه های بین المللی حرف برای گفتن دارد که برای کسانی که ایران هراسی می کردند، جایگاه ایران اجتناب ناپذیر است.

استاندار همدان با اشاره تلاش استکبار برای خارج کردن ایران از گردونه قدرت، گفت: آنها مجبور شدند پای میز مذاکره بنشینند و حرف ایران را بشنوند تا دنیا حرف بدخواهان جهانی از جمله صهیونیست ها، سعودی ها و سایرین که عظمت ایران را بر نمی تابند به عنوان یک تصمیم ابلهانه و باخت برای آمریکا قلمداد کنند.

وی با بیان اینکه امروز آن دسته از آمریکاییان که خصومت ذاتی با ایران دارند در برجام نقص و ابهام ایجاد می کنند، اظهار داشت: شرکای ایران در کشورهای اروپایی این موضوع را بر نمی تابند و باید بندبند برجام اجرا شود.

نیکبخت در ادامه یادآور شد: امید می رود که تصمیمات بین المللی در خصوص حقوق ایران محقق شود.

استاندار همدان به سفر ریاست جمهوری به استان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که از لحاظ اعتبارات با مشکلات فراوانی در کشور روبه رو بودیم، از محل این سفر نزدیک به 856 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و 880 میلیارد تومان نیز اعتبارات پروژه های بخش خصوصی در این سفر در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات سفر به استان اختصاص یافت، گفت: از اعتبارات 856 میلیارد تومانی، 200 میلیارد تومان برای راه آهن در نظر گرفته شده بود اما دولت به این نتیجه رسید که با 200 میلیارد تومان راه آهن به اتمام نمی رسد و 70 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه بدون کسری اختصاص یافت.

نیکبخت افزود: نمایندگان همدان پیگیری هایی در این خصوص داشتند و رئیس سازمان برنامه و بودجه به این نتیجه رسید که 70 میلیارد تومان به اعتبارات راه آهن اضافه شود و بنابراین کل اعتبارات سفر به اضافه 15 میلیارد تومان داده شد.

وی با بیان اینکه 61 میلیارد تومان از اعتبارات هنوز داده نشده است، یادآور شد: بر اساس آنچه سازمان برنامه و بودجه تصویب کرده اعتبارات کامل پرداخت شده است اما جز اعتبار اضافه شده راه آهن، 61 میلیارد تومان دیگر از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری باقی مانده است.

استاندار همدان با اشاره به اتمام 30 پروژه از 44 پروژه مصوبه سفر ریاست جمهوری به همدان، گفت: تا پایان سال مالی 12 پروژه به پایان خواهد رسید و یک یا دو پروژه نیز تا پایان سال آتی به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: در حال حاضر 400 هزار میلیارد تومان از پروژه های سفرهای گذشته ریاست جمهوری در کشور بلاتکلیف است و اگر تأکید می کنیم که بخش خصوصی پروژه های نیمه تمام را با بهترین شرایط به پایان برسد، به دلیل خروج کشور از بلاتکلیفی است.

نیکبخت با بیان اینکه بخش خصوصی در طول زمان 20 درصد از مبلغ کل پروژه را می پردازد، اظهار داشت: 80 درصد از مبلغ کل پروژه از بخش خصوصی دریافت نمی شود.

استاندار همدان با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت با وجود شرایط سخت اقتصادی، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری استانداری و مشارکت خیرین 270 پروژه جدید در کل استان با اعتبار 110 میلیارد تومان اجرا می کند.

وی در ادامه یادآور شد: اجرای این طرح ها از چهار ماه پیش آغاز شده و تا پایان امسال تعداد زیادی از طرح ها به بهره برداری می رسد که شامل ساخت خانه های بهداشت، نوسازی درمانگاه ها و اماکن بهداشتی شهرها و روستاها است و هشت پروژه به شهر همدان اختصاص دارد.

نیکبخت با بیان اینکه اعتبارات این طرح ها مربوط به بخش خصوصی و اعتبارات سفر نیست، یادآور شد: همدان اجرای این طرح ها را زودتر از دیگر استانها آغاز کرده و باید این اقدام به عنوان خدمات نظام و دولت اطلاع رسانی شود.

مدیر ارشد استان همدان با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی طرح های استان در ایام دهه فجر، اظهار داشت: در مجموع 774 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های قابل افتتاح و آماده کلنگ زنی در نظر گرفته شده که 604 میلیارد تومان به طرح های قابل افتتاح و 172 میلیارد تومان به شروع عملیات اجرایی اختصاص دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این پروژه ها تنها طرح های استان نیست بلکه طرح های دیگری نیز هستند که از محل سفر ریاست جمهوری تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار همدان با بیان اینکه 9 بیمارستان در سفر ریاست جمهوری برای استان در نظر گرفته شد، اظهار داشت: 950 تخت به تخت های بیمارستانی استان اضافه می شود که 45 درصد از کل تخت های بیمارستانی استان همدان است.

وی با بیان اینکه برخی که مانع توسعه می شوند شاید به اعتقاد خودشان کار درستی می کنند، گفت: حکم اقتصاد مقاومتی این است که به بخش خصوصی بها دهیم و امنیت و آرامش را برای این بخش ایجاد کنیم تا سرمایه خود را در تولید به کار بگیرد و شغلی از این مسیر ایجاد شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه در برخی موارد افرادی خواسته یا ناخواسته به گونه ای رفتار کردند که باعث شده سرمایه گذار دو دل باشد، خاطرنشان کرد: در همدان بینش و نگرشی از گذشته های دور در مورد سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود داشت و سرمایه گذاران همدانی کمتر در این استان کار کرده اند که این بینش کمرنگ تر شده است.

استاندار همدان ادامه داد: منظور ما شخص خاصی نیست و منظور نگرشی بود که رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه مطمئن نیستم که پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی جنجال غار علیصدر را به راه انداخت، خاطرنشان کرد: در خصوص غار علیصدر سوء تدبیر و سوء تفاهم پیش آمده بود که تغییرات فیزیکی در آن ایجاد شده و به گونه ای واگذاری صورت گرفته بود که به طور کامل در اختیار بخش خصوصی باشد.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: تصور بر این بود که غار عمومی غیر دولتی است و بعد به این نتیجه رسیدند که غار عمومی نیست و می تواند در اختیار بخش خصوصی باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه قانون حکم کرده بود که تصمیمات تغییر یابد، اظهار داشت: هیئت مدیره اعلام کرده استان آماده اقدام بر اساس دستورالعمل است که یا اعضای شرکت تغییر کند و یا تولی گری به میراث فرهنگی واگذار شود.

وی در ادامه یادآور شد: دیوان محاسبات پرونده را به یکی از شعبات ارجاع داده و در حال رسیدگی است و همدان اعلام آمادگی بر اساس اقدامات دستورالعملی دارد و خوشبختانه هیچ گونه تضییع حقوق بیت المال به نتیجه نرسید.

نیکبخت با بیان اینکه علیصدر طرح بیش از یک هزار میلیارد تومانی گردشگری دارد، گفت: شرکت پدیده متقاضی بود که سرمایه گذاری را انجام دهد اما این شرکت می گفت که باید غار را واگذار کرد تا سرمایه گذاری انجام شود اما نپذیرفتیم چون جزء انفال است و باید تنها بهره برداری واگذار شود.

استاندار همدان با بیان اینکه اعلام شد که پس از 30 درصد پیشرفت فیزیکی، بهره برداری به شرکت پدیده واگذار شود، خاطرنشان کرد: این مذاکرات به نتیجه نرسید و سرمایه گذاری پدیده انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه 400میلیارد تومان از محل طرح تحول نظام سلامت به استان همدان اختصاص پیدا کرد، یادآور شد: اقداماتی در راستای اجرای طرح تحول صورت گرفت و وضعیت نسبت به قبل بهبود پیدا کرد اما کامل نشد و هنوز برای بهبود شرایط فاصله داریم.

نیکبخت با بیان اینکه ارزیابی از حوزه فرهنگ و ورزش استان در حال انجام است، گفت: نقدها را تا حدودی تأیید می کنیم اما رسانه‌ها ننویسند که استاندار به دنبال تغییر مدیرکل ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه همدان از استانهای برتر در حوزه فرهنگ است، تصریح کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار شده و همایش سید جمال الدین اسدآبادی نیز پیش رو است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اعتبارات در استان، جشنواره مطبوعات غرب کشور در تابستان سال آینده برگزار شود.

نیکبخت با اشاره به بارش برف در تویسرکان، گردنه اسدآباد و نهاوند، اظهار داشت: قرار بر این شد که اطلاعات در خصوص خسارات وارد شده پس از بارش برف گزارش داده شود تا تصمیم گیری برای رفع مشکلات آن صورت بگیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه برج مراقبت و سالن ترمینال آن در حال اجراست، خاطرنشان کرد: 34 میلیارد تومان در فرودگاه هزینه شده و همه در این مسیر کمک کردند.

وی ادامه داد: سرپرست فرودگاه در حال فعالیت است و مدیرعامل به زودی معرفی خواهد شد.

نیکبخت با بیان اینکه جلساتی را با مدیرعامل هواپیمایی کشور برگزار کرده ایم، یادآور شد: قرار بر این شد که شرکتی معرفی شود تا پرواز همدان- تهران و سایر استانها شکل بگیرد.

استاندار همدان افزود: پرواز همدان- مشهد، عتبات و تهران نیز از سوی استان برای همکاری شرکتی دیگر پیگیری شد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل این شرکت به استان سفر کرده و تا هفته های آینده برنامه کاری خود را اعلام خواهند کرد، گفت: نمی‌خواهیم قول صد در صد بدهیم اما این شرکت قول داده که پیش از شروع سال آینده اولین پرواز از فرودگاه همدان را برقرار کنند.

نیکبخت افزود: هنوز اظهار نظری در خصوص انتخاب مدیرعامل جدید فرودگاه نکرده ایم چون شناخت ما هنوز کم است چون کار فرودگاه تخصصی است نمی توانیم خودمان کسی را معرفی کنیم و باید منتظر ماند تا مدیرعامل جدید معرفی شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارهایی که در دولت یازدهم شروع کرده ایم به اتمام رسیده است، یادآور شد: برخی طرح ها نیز در حال اجرا است اما در خصوص پروژه های بزرگ نمی توان انتظار داشت که سریع به نتیجه برسد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه 10 هتل در استان در حال ساخت است، اظهار داشت: مجموعه عصر طلایی هگمتانه نیز در بخش گردشگری در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه دو نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی همدان وارد مدار شده اند، گفت: سه نیروگاه دیگر نیز به زودی کلنگ زنی خواهد شد.

نیکبخت با اشاره به اینکه تا روزی که در استان باشم تمام تلاش خود را به کار گرفته، می گیرم و خواهم گرفت که هیچ مانعی برای اشتغال جوانان ایجاد نشود، تصریح کرد: تمام تلاش باید این باشد که نانی به سفره مردم وارد شود.

 استاندار همدان گفت: اینکه نیروگاهی که 25 چاه را به خود اختصاص دهد و فروچاله ایجاد کند، اتفاق خوبی نبود، هرچند نمی توان از تصمیمی که در گذشته گرفته شد ایراد گرفت.

وی افزود: انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه اتفاق خوبی بود که باعث انسداد این چاه ها شد.

نیکبخت با بیان اینکه مبحثی در خصوص تخلف استانداری و ایجاد حساب مشترک با استاندار و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گذشته، اظهار داشت: این تصمیم در گذشته گرفته شد و اعتبارات به استانها در این حساب مشترک به عنوان یارانه طرح های اجرایی اختصاص پیدا کرد.

استاندار همدان گفت: این حساب به عنوان حساب دولتی باز شد و چک هم نداشت و با نامه یارانه بگیران معرفی شدند و تا روزی که ما در همدان بودیم دو میلیارد از هفت میلیارد تومان هزینه شد و نامه ها با دو امضا تنظیم می شد.

وی با بیان اینکه استاندار بعدی همدان باید شخص دیگری را به عنوان یکی از طرفین حساب معرفی می کرد، یادآور شد: چون یارانه ای دیگر در کار نبود نباید استفاده می شد و وقتی حساب به نام اشخاص دیگری بود نباید دیگران نامه تنظیم کرده و هزینه می شد اما دو استاندار نامه زدند و پرداخت ها انجام شد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: وقتی ما برگشتیم دیدیم این حساب هنوز وجود دارد و وقتی مطرح کردیم که چرا حساب بسته نشده گفتند چون مدیرعامل بانک تغییر یافته در جریان حساب نبودند.

وی با بیان اینکه مدیرکل دارایی گفته بود که چرا بانک سود پرداخت نکرده است که نباید پرداخت می شد، اظهار داشت: هیچ عیب و ایرادی در این حساب وجود نداشت.

استاندار همدان گفت: پس از ما کارگروه اشتغال کمرنگ تر شده بود و یارانه ای پرداخت نمی شد که از حساب استفاده شود.

نیکبخت ضمن ابراز امیدواری از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی تعطیل تا پایان سال، یادآور شد: با پرداخت این تسهیلات امید می رود که طرح ها به تولید برگردند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 635 کارگاه در سال 93 ایجاد شد، اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و 717 کارگاه و در پنج ماه ابتدایی امسال 944 کارگاه جدید تشکیل شد.

استاندار همدان افزود: از یک واحد نفره تا یک واحد پتروشیمی کارگاه هستند و تمام این کارگاه ها در استان ایجاد شدند و اشتغال شکل گرفت.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در حمایت از سرمایه گذاری همکاری می کنند، گفت: بینش و نگاه در همدان توسعه ای نبود؛ مدیران دستگاه ها همکاری می کنند اما اگر پیگیری نشود به مانع و مشکل می خوریم.

نیکبخت همچنین خاطرنشان کرد: آنطور که انتظار داشته باشیم کارشناسان و مدیران دستگاه ها در خدمت سرمایه گذاران باشند، نیست.

استاندار همدان با بیان اینکه جواز تأسیس در همدان در نیمی از روز صادر می شود، تصریح کرد: پس از صدور جواز تأسیس، استعلامات از سوی دستگاه صورت می گیرد که نتیجه تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نمی توان از مدیرانی که در گذشته کار می کردند خلاف نظر مقام معظم رهبری است، یادآور شد: ریاست جمهوری تأکید داشت که از نیروی وفادار به دولت بدون توجه به حزب و گروه استفاده شود.

نیکبخت با بیان اینکه 12 سالی است که قرار بر اجرای طرح راه آهن بوده، گفت: در سال 83 همزمان با سفر مقام معظم رهبری اجرای این طرح تصویب شد اما به نتیجه نرسید چون به دلیل تحریم ها ریل وجود نداشت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برخی می گویند برجام عقب گرد بود، اظهار داشت: برجام دستاوردهایی داشت هرچند آمریکا بدعهدی هایی داشته است.

وی افزود: پس از رفع تحریم ها ریل از هندوستان، آلمان و ترکیه به کشور وارد شد و ریل گذاری ادامه یافت.

نیکبخت با بیان اینکه تا دیروز یک هزار و 224 متر صورت گرفت، خاطرنشان کرد: فاصله ریل گذاری تا همدان 78 کیلومتر است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه هیچ طرحی به اندازه راه آهن وقت ما را نمی گیرد، بیان کرد: پیگیری ها سلسله وار و هر روز و هر شب برای اجرای راه آهن همدان- تهران انجام می شود تا از سمت همدان نیز ریل گذاری صورت بگیرد که تا پایان سال طرح به پایان برسد.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: اگر کار بیشتر طول بکشد، در نهایت طرح به اردیبهشت ماه می رسد و از اسفندماه امسال تا اردیبهشت ماه سال آینده برای افتتاح راه آهن همدان- تهران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اخلاق حکم نمی کند که بی مبنا به کسی اتهام زد، اظهار داشت: فرماندار همدان مؤمن، متدین  و امانت دار است و نباید این موضوع را مطرح کرد که از دولت دفاع نکرده است.

استاندار همدان با بیان اینکه من کمترین سفر خارجی را در بین استانداران کشور داشته ام، گفت: در طول این چند سال سه یا چهار سفر خارجی را رد کرده و تنها به تاجیکستان و روسیه سفر کردم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک کارآفرین بدترین بانک کشور است، اظهار داشت: بانک کارآفرین روبه روی تولید کشور قرار دارد و سیستم درستی هم ندارد و جای مدیر و پاسخگوی آن مشخص نیست.

نیکبخت افزود: در چند روز آینده جلسه ای با حضور تعدادی از مدیران همدان با بانک کارآفرین برگزار خواهند کرد که اگر به نتیجه نرسید از رسانه ها درخواست می شود که اطلاع رسانی انجام دهند.

استاندار همدان گفت: صندوق کارآفرینی امید کمک خوبی به مشاغل خرد دارد و این بانک کارآفرین است که عملکرد خوبی ندارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن