Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم لغو روادید ایران با 28 کشور جهان

لغو روادید ایران با 28 کشور جهان

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به رشد ۱۲درصدی ورود گردشگران خارجی در ۲ سال گذشته از پیگیری‌ها برای لغو روادید دوطرفه با ۲۸ کشور دنیا خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و اقداماتی که برای سال جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد، اظهار داشت: اولویت ما در این رابطه همکاری و تعامل گسترده با کشورهای دنیا است و در این حوزه 40 کشور در اولویت همکاری و دیپلماسی گردشگری قرار دارند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به آنکه لغو روادید باید به‌صورت دوطرفه صورت بگیرد، ادامه داد: از این 40 کشور، 15 کشور همسایه ایران هستند و 28 کشور دیگر نیز لغو روادید دوطرفه را در دستور کار داریم.

سلطانی‌فر همچنین با ارائه آمار ورودی گردشگران خارجی در دو سال گذشته، بیان داشت: ورود گردشگران خارجی به کشور در دو سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، این در حالی است که میانگین ورود گردشگران خارجی در دنیا رشد 6،4درصدی بود.

به‌گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، بر مبنای این آمار، رشد ورود گردشگران خارجی به کشور در قیاس با متوسط جهانی، 4 برابر شده است.

به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: با حفظ همین نرخ رشد 10 تا 12 درصدی می‌توان به چشم‌انداز بیست‌ساله کشور برای افق سال 1404 که در متن صریح آن به پیش‌بینی ورود 20 میلیون گردشگری خارجی با آورده 30 میلیارد دلاری تأکید شده است، دست یابیم.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن