Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا همدان نیاز به ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهری دارد

همدان نیاز به ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهری دارد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به کمبود وسایل نقلیه عمومی در شهر گفت: نیاز همدان ۳۰۰ دستگاه اتوبوس است در حالی که در حال حاضر ۱۳۰ دستگاه داریم.

به گزارش "همدان نیوز"، محمود مسگریان اظهار کرد: بحث وسایل نقلیه عمومی موضوعی است که باید در طرح جامع ترافیک مورد بررسی قرار گیرد‌ و تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه در طرح جامع ترافیک سال‌های ۹۲_ ۹۰ وسایل عمومی ریلی در اولویت دوم همدان دیده شده بود که توسط مشاور هم اعلام شد افزود: در حال حاضر در طرح جامع ترافیک فعلی این موضوع توسط مشاور بررسی و در شورای عالی ترافیک مطرح و نهایتا تصویب و اجرا خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تشریح این موارد یادآور شد: در رابطه با تجهیز شهر به تراموا یا وسایل نقلیه دیگر، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند یا نظری را به مشاور طرح جامع شهری تحمیل کند از همین رو این مهم در طرح جامع ترافیک مطرح می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: اگرچه به ناچار در سال‌های آینده با توجه به شرایط ترافیکی شهر باید اقدامات عاجلی اندیشیده تا زمینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی بیشتر از گذشته فراهم شود.

مسگریان با بیان اینکه استفاده از وسایل نقلیه عمومی باعث کاهش ترافیک و افزایش سرعت انتقال در نقاط شهر خواهد شد تصریح کرد: در حال حاضر درگیر کمبود وسایل نقلیه عمومی هستیم به طوری که نیاز همدان ۳۰۰ دستگاه اتوبوس است در حالی که هم اکنون این میزان ۱۳۰ دستگاه است.

وی در ادامه بر لزوم تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تاکید کرد و گفت: تقویت وسایل نقلیه عمومی بخش عظیمی از گره ترافیکی همدان را حل خواهد کرد و مشکل ترافیک سنگین به حداقل خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: اگرچه وسایل نقلیه ریلی هم در این حوزه موثر است به نحوی که تراموا عرضی حدود ۹ متر نیاز دارد به عبارتی در بلوارهای اطراف شهر برای انتقال و جابجایی شهروندان از شمال به جنوب و از شرق به غرب اثرگذار است.

وی در بخش پایانی سخنانش فرهنگسازی را از عوامل موثر کاهش ترافیک سنگین شهری دانست و یادآور شد: در بخش فرهنگسازی نیز باید اقدامات درخور صورت گیرد./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن