Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا سایت‌موزه میدان مرکزی همدان، مصداق بارز چاله میدان!

سایت‌موزه میدان مرکزی همدان، مصداق بارز چاله میدان!

نایب رئیس شورای شهر همدان با انتقاد از شکل اجرای سایت‌موزه میدان امام خمینی(ره) شهر گفت: متأسفانه پدیده سایت‌موزه در قلب شهر اکنون به نماد ناکارآمدی مدیران در تکمیل و بهره‌برداری از یک پروژه کوچک مقیاس تبدیل شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی اظهارکرد: آیا ایجادسایت‌موزه در وسط میدان امام، به این شکل موجود، کار درستی بود یا نه؟

وی با اشاره به ایرادات سایت‌موزه میدان امام همدان، تصریح کرد: با وجود این سایت‌موزه در اجتماعات گسترده، عمده فضای ایستادن مردم در چالگی و فرورفتگی افتاده و دید مخاطبان به جایگاه اصلی برنامه کور می‌شود اما اگر صحن میدان به صورت یکپارچه، صاف می‌بود به‌طور قطع فضای بهتری برای تعاملات اجتماعی و نمازجماعت باشکوه و اجرای تجمعات گسترده فراهم می‌شد.

این عضو شورای شهر همدان تأکید کرد: می‌شد موزه را طوری طراحی کرد که این حجم از فضا گود نشود و صرفاً دو ورودی قابل کنترل طراحی شود که به یک تالار بزرگ در زیرزمین راه پیدا کند؛ فضایی کنترل شده و با سرویس های بهداشتی و سایر امکانات.

صفری‌افلاکی با بیان اینکه دومین ایراد سایت‌موزه این است که مصداق بارز چاله میدان شده است، یادآور شد: سایت‌موزه میدان امام در حال حاضر تبدیل به محل انواع بزه‌ها و رفتارهای زشت و زننده شده است.

وی با تأکید بر اینکه چندین بار به شهردار تذکر داده‌ایم اما متأسفانه هنوز هم رها و بی‌صاحب است، خاطرنشان کرد: سومین نقص هم این است که میدان امام، یادآور مبارزات قبل از انقلاب و خاطرات بعد از آن بوده و الان نماد و یادمانی در خود ندارد این درحالیست که از ابتدا بارها تأکید بر المان‌سازی در این مکان شده است.

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه مشخص نیست بهره‌بردار سایت‌موزه میدان امام شهرداری است یا اداره میراث فرهنگی، اظهار کرد: این فضا نیازمند یک تیم کوچک اعم از راهنمایان، نگهبان، خادم، صوت و دوربین‌های مداربسته، جذاب‌سازی محیط و دریافت بلیت بوده که هنوز راه‌اندازی و بهره‌برداری نشده است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن