Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا دریافت مجوز نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی در همدان

دریافت مجوز نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی در همدان

شهردار همدان گفت: برای اولین بار در تاریخ شهرداری همدان توانستیم مجوز نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی را بگیریم.

به گزارش "همدان نیوز"، سید مسعود حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی سیستم حمل و نقل هر شهری  عرضه تعداد ناوگان نسبت به جمعیت است که این نسبت در شهر همدان بیشتر است.

وی با بیان اینکه طبق مطالعات طرح جامع بازنگری شده در حوزه ترافیک یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی اضافه در سطح شهر همدان فعالیت می‌کنند از فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در سطح شهر خبر داد.

شهردار همدان شاخص دوم برای ارزیابی کیفیت حمل و نقل عمومی را میزان سن و فرسودگی ناوگان دانست و افزود: طبق استانداردهای موجود، خودروهای بالای ۱۰ سال فرسوده محسوب می‌شوند که در شهر همدان یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده‌اند.

وی اظهار کرد: با حمایت‌های شورای اسلامی شهر همدان و پیگیری‌ها طی جلسه‌ای که با اتحادیه تاکسیرانی کل کشور داشتیم، توانستیم برای اولین بار در تاریخ شهرداری همدان مجوز نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی را بگیریم.

حسینی با بیان اینکه تنها عده کمی از رانندگان می‌توانند با سرمایه شخصی خود نسبت به نوسازی تاکسی اقدام کنند گفت: بخش عمده‌ای از رانندگان با توجه به افزایش هزینه‌ها، قادر به  نوسازی تاکسی‌ها نیستند که قرار شد از طریق بانک مهر ایران تسهیلات و منابع مالی لازم در اختیار رانندگان قرار گیرد.

وی گفت: در این طرح هر راننده ۷۵ میلیون تومان قرار است به حساب بانک مهر ایران واریز کند و شهرداری همدان هم ۷۵  میلیون تومان کمک خواهد کرد که رانندگان بعد از ثبت نام در سایت نوسازی، ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به رانندگان دریافت خواهند کرد و سپس ۷۵ میلیون آورده رانندگان به آنها بازگردانده خواهد شد.

وی به نوع خودروهای اختصاص یافته اشاره و تصریح کرد: نوع خودروی مورد تأیید سمند سورن پلاس دوگانه است که در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

رییس سازمان حمل ونقل بار ومسافر شهرداری همدان ضمن قدردانی از حمایت‌های شورای شهر و شهردار در اجرای طرح نوسازی تاکسی‌ها عنوان کرد: علاوه بر اعطای ۳۰۰ میلیون وام ۶۵ میلیون تومان بابت اسقاط خودرو به رانندگان پرداخت می‌شود که در واقع رانندگان ریالی بابت نوسازی پرداخت نمی‌کنند.

سید محمد پوروخشوری از ثبت نام ۱۳۰ نفر از رانندگان در این طرح خبر داد و تصریح کرد: ابتدا رانندگان به صورت آنلاین در سایت نوسازی تاکسی ثبت نام می‌کنند و در مرحله بعد وام فاز به فاز پرداخت می‌شود و رانندگان می‌توانند با معرفی یک ضامن کارمند و یک نفر از تاکسیرانان از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی ضمن تاکید بر نوسازی خودروها افزود: از رانندگان تاکسی های فرسوده درخواست داریم از این فرصت پیش آمده استفاده و از خودروی نو برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان بهره بگیرند.

رییس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان در خصوص نوسازی ون‌ها هم گفت: رانندگان ون در صورت تمایل می‌توانند خودروی خود را تبدیل به خودروی چهار نفره کنند.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری برای نوسازی۲۶۰ دستگاه ون هستیم تصریح کرد: در صورت رفع موانع قانونی و با مشارکت خودرو دیزل و سازمان شهرداری‌ها ون‌ها هم نوسازی می‌شوند که تاثیر خوبی بر تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد داشت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن