Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صادرات ۱۰۰۰ تنی ماهی قزل‌آلا از همدان به روسیه

صادرات ۱۰۰۰ تنی ماهی قزل‌آلا از همدان به روسیه

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات هزار تنی ماهی قزل‌آلا از این استان خبرداد و گفت: یک هزار تن ماهی قزل‌آلا به صورت بسته بندی و فیله از استان به روسیه صادر شده است ضمن اینکه صادرات ماهیان زینتی به شکل غیرمستقیم از استان انجام می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، احمد بختیاری اظهار کرد: پیش بینی تولید ماهی خوراکی تا پایان سال ۷ هزار تن، ماهی زینتی و زالو طبی ۵ هزار و ۲۵۰ هزار قطعه و  بچه ماهی ۲۱ میلیون قطعه است.

وی از ارائه سه هزار نفر روز آموزش در راستای ترویج مصرف ماهی خبر داد و تصریح کرد: اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون تومان در راستای آموزش و ترویج پرورش و مصرف ماهی در استان در نظر گرفته شده است.

بختیاری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ مصرف ماهی در استان، خاطرنشان کرد: به منظور افزایش سرانه مصرف و ترویج فرهنگ مصرف ۱۲۰ دوره آموزش تئوری و عملی طبخ آبزیان به تعداد سه هزار نفر روز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این میزان آموزش در هر ۱۰ شهرستان استان برگزار شده است، افزود: هشت جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان‌هایی چون نهاوند، همدان، درگزین، اسدآباد، فامنین، کبودراهنگ و تویسرکان برگزار شده و تا پایان سال سه جشنواره دیگر در شهرستان‌های ملایر، رزن و بهار برگزار خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: در جشنواره طبخ غذاهای دریایی بیش از ۵۰ نوع غذای دریایی طبخ می‌شود و هر جشنواره با حضور بیش از ۳۰۰ نفر شرکت کننده و مسئولان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش آبزی پروران نیز دوره آموزشی برگزار شده است، گفت: ۷۵۰ نفر روز آموزش برای آبزی پروران در قالب ۳۰ دوره آموزشی مقدماتی و تخصصی برگزار شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه دو همایش در راستای مقابله با کم آبی، بهره‌وری آب و افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از  تکنولوژی نانو اکسیژن و توربین عمود محور تولید برق نیز برگزار شده است، تصریح کرد: علاقمندان و پرورش دهندگان ماهی می‌توانند از همایش‌ها و دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون تومان در راستای آموزش و ترویج پرورش آبزیان و مصرف ماهی در استان در نظر گرفته شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن