Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی شناسایی ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در همدان طی دولت سیزدهم

شناسایی ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در همدان طی دولت سیزدهم

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از شناسایی ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن پیمانی اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در استان همدان ۵۰ فرصت سرمایه گذاری با ۱۱۹.۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی شناسایی شده است که نسبت به دو سال ماقبل خود رشد ۴۱ درصدی در میزان سرمایه گذاری دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ در این استان ۳۵ فرصت سرمایه‌گذاری با ۸۵.۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی شناسایی شده بود، افزود: میزان اشتغال ایجاد شده در سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، ۵۱۰ نفر بوده در حالیکه میزان اشتغالزایی دولت سیزدهم در بخش سرمایه‌گذاری خارجی ۳۵۴۸ نفر بوده است که رشد ۶۰۰ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مولدسازی نیز در سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ فروش ۳۰۸ میلیارد ریال اموال دولتی و ثبت ۹۳۴۳ ملک در سامانه سادا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نیز فروش ۱۰۵۱ میلیارد ریالی و ثبت ۱۲۳۸۰ ملک در سامانه سادا انجام شده که در فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی ۲۴۱ درصد و در ثبت اموال در سامانه سادا رشد ۳۲ درصدی داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از صادرات ۱۶۳ میلیون دلاری استان در دولت سیزدهم خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۱۶۳ میلیون دلار کالا از استان همدان صادر شده است که نسبت به دو سال ماقبل خود رشد ۱۱ درصدی دارد.

وی با اشاره به واردات ۷۹ میلیون دلاری کالا در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۷۹ میلیون دلار کالا وارد استان شده که رشد ۴۶ درصدی داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در پایان یادآور شد: در سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، ۵۴ میلیون دلار واردات کالا به استان همدان و ۱۴۷ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان همدان صورت گرفته بود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن