Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بیش از ۷ میلیارد تومان مالیات از خودروهای لوکس در همدان دریافت شد

بیش از ۷ میلیارد تومان مالیات از خودروهای لوکس در همدان دریافت شد

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: در دو سال گذشته یک‌هزار و ۹۷۷ خودروی لوکس در استان شناسایی شده به نحوی که ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این بابت مالیات اعلام و ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وصول شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، وجیه‌الله ذکوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سالن اداره کل مالیات با بیان اینکه سهمیه مصوب مالیات استان در سال گذشته ۲ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان بود که ۲ هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان وصول شد اظهار کرد: این میزان تحقق ۱۰۴ درصدی و رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماه امسال  ۲۹ هزار و ۹۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان بوده که ۲۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال معادل ۹۸ درصد آن وصول شده است افزود: عمده مالیات در استان در سه بخش مالیات بر شرکت‌ها، ارزش افزوده و مشاغل و حقوق کارکنان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در ادامه یادآور شد: در سال جاری ۱۳۱ هزار اظهارنامه مالیاتی از صاحبان مشاغل دریافت شده که از این میزان ۱۰۳ هزار مورد شامل تبصره ۱۰۰ بوده به عبارتی ۷۸ درصد از مالیات مودیان بدون رسیدگی مورد قبول واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ مالیات بیش از ۵۵ درصد  تبصره ماده ۱۰۰ معادل ۵۷ هزار اظهارنامه با عدد صفر و تنها حدود ۴ درصد بیش از  ۲۰ میلیون تومان تعیین شده است تصریح کرد: طی ۱۰ ماه سال جاری، ۴۰۱ میلیارد تومان عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقسیم شده که ۱۳۲ میلیارد تومان سهم شهرداری همدان است.

ذکوری با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۰ میلیارد تومان درآمد استان است خاطر‌نشان کرد: از این میزان ۲ هزار و ۹۰۹ میلیارد تومان از محل مالیات وصول شده به تعبیری ۹۶ درصد درآمد استان از محل مالیات است.

وی در بخش دیگری متذکر شد: سیاست‌های سازمان‌ امور مالیات کشور و دولت تمرکز بر اخذ مالیات از دانه‌درشت‌ها، دلالان و واسطه‌گران همچنین حمایت از فعالیت‌های تولیدی و مولد در کشور است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: در بخش مبارزه با فرار مالیاتی سامانه سوت‌زنی و سامانه ۱۵۲۶ راه اندازی شده و مردم می‌توانند اطلاعات مربوط به فرار مالیاتی را در این سامانه گزارش دهند.

 یک‌هزار و ۵۰۰ مورد گزارش فرار مالیاتی شناسایی شده است

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مورد گزارش فرار مالیاتی شناسایی و مورد رسیدگی قرار گرفته است اضافه کرد: حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات از محل فرار مالیاتی تشخیص و مورد مطالبه قرار گرفته به نحوی که بخشی وصول و بخشی در حال پیگیری است.

ذکوری با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های اساسی دولت سیزدهم اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی است ادامه داد: فرآیند اجرایی این قانون با توجه به فراهم شدم زیرساخت‌ها در سازمان امور مالیاتی و آموزش‌های داده شده آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون از ابتدای مهرماه سال جاری شرکت‌ها و اشخاص حقوقی مشمول عضویت در این سامانه هستند و از اول دی نیز با توجه به فراخوان‌ها اشخاص حقیقی مشمول می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی همدان با تاکید بر اینکه اشخاص حقیقی که فراخوان شدند سه دسته هستند؛ صنف طلا و جواهرفروشان، پزشکان و صنوف درمانی و افرادی که از ابتدای سال بالای ۱۸ میلیارد تومان فروش داشتند افزود: پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به شفاف‌سازی درآمدهای مالیاتی و نظام اقتصادی کشور کمک می‌کند.

وی یادآور شد: تاکنون حدود ۲۵ درصد از مودیان حقوقی از طریق سامانه مودیان عضو شدند و صورتحساب ارسال کردند از همین رو امیدواریم با آموزش‌های داده شده این مهم کامل اجرایی شود.

ذکوری با اشاره به اینکه مودیان می‌توانند نرم‌افزار اندرویدی که مجهز به پایانه‌های فروشگاهی را از شرکت‌های معتبر دریافت کنند تصریح کرد: برای صنف طلا و جواهر نرم افزار اندرویدی خاصی لحاظ شده است.

وی یکی از خواسته‌های مردم را شفاف سازی در این حوزه خواند و گفت: اصل طلا و جواهر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است و صرفا اجرت ساخت و سود فروشنده مشمول ارزش افزوده است، همچنین دریافت کد ملی از خریداران نیز الزامی نیست.

مدیرکل امور مالیاتی همدان در ادامه یادآور شد: در دهه فجر سازمان امور مالیاتی کشور تسهیلات ویژه‌ای را برای مودیان فراهم کرده به طوری که اشخاص حقوقی و حقیقی اگر بدهکار باشند می‌توانند تا پایان بهمن مراجعه کنند و با پرداخت اصل بدهی برای اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از جرائم و اشخاص حقوقی ۲ میلیارد تومان از بخشودگی جرائم بهره‌مند شوند.

وی در دیگر بخش سخنانش با اشاره به خودروهای لوکس تاکید کرد: تا پایان سال گذشته یک‌هزار و ۹۳ خودرو شناسایی شده و در مجموع در دو سال گذشته یک‌هزار و ۹۷۷ خودروی لوکس شناسایی شده به نحوی که ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این بابت مالیات اعلام و ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالیات وصول شده است.

۶۰۱فقره برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی استان صادر شده است

ذکوری با بیان اینکه ۳ هزار و ۹۹۱ ملک خالی نیز در استان شناسایی شده که از این میزان برای ۶۰۱ فقره برگه مالیاتی صادر شده است ادامه داد: ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این بابت مالیات وصول شده است.

وی در حوزه بررسی تخلف پزشکان بیان کرد: ۳۵ فقره پرونده در این بخش شناسایی شده و در دست پیگیری قرار گرفته است به طوری که این افراد اجازه استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ را نخواهند داشت و معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی را نیز از دست می‌دهند اگرچه باید طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی جرائم را بپردازند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در پایان با اشاره به تخلف یک‌هزار میلیارد تومانی فروش گوشت، توزیع خارج از شبکه فولاد و تخلف طلا فروشی در استان بیان کرد: تمرکز سازمان امور مالیاتی بر اخذ مالیات از دانه درشت‌هاست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن