Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نظارت جدی بر بازار و کنترل قیمت‌ها در همدان در آستانه سال نو

نظارت جدی بر بازار و کنترل قیمت‌ها در همدان در آستانه سال نو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، گفت: در آستانه نوروز و ورود به بازار شب عید و ماه مبارک رمضان نظارت بر بازار با انسجام نیروی انسانی جدی‌تر صورت خواهد گرفت.

به گزارش "همدان نیوز"، سید مجتبی حسینی اظهار‌ داشت: بنا بر ابلاغ استاندار محترم در جلسه ستاد تنظیم بازار دستگاه‌های ناظر بر بازار با انسجام بخشی به نیرو‌ی انسانی به صورت جدی همچون گذشته به ‌منظور کنترل قیمت‌ها، بر نرخ اقلام بازار نظارت لازم را خواهند داشت.

وی افزود: در کنترل بازار در تلاش هستیم که از یک طرف مکانیسم عادی بازار را تحت تأثیر قرار ندهیم و از طرف دیگر نیز با نظارت مستمر از سوء استفاده برخی افراد جلوگیری کنیم.

این مقام ارشد اقتصادی استان با بیان اینکه نتایج نظارت بر بازار کالاهای اساسی در روزهای قبل نشان می‌دهد که مرغ تا حدود زیادی کنترل شده است، افزود: خروج مرغ زنده از استان ممنوع شده است و در آینده نزدیک نیز به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان مرغ منجمد نیز توزیع خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه در آستانه سال نو، سیب درختی و پرتقال آماده توزیع در بازار همدان شده است، افزود: سیب و پرتقال با قیمت و کیفیت مناسب برای مصرف‌کننده به تدریج در بخش‌های مختلف توزیع خواهد شد.

وی با اعلام این خبر که نظارت بر بازار به طور کامل به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده زیر نظر سازمان صمت واگذار شده است، گفت: نهادهای متولی امر با گران فروشی و عدم درج قیمت به صورت قانونی برخورد خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در راستای حل مشکل اشتغال به ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان در استان همدان چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: بهترین زمینه برای ایجاد فرصت شغلی برای نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و بهبود بخشیدن به فضای کسب و کار در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: به‌دنبال این هستیم که در راستای توجه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، با بهره‌گیری از ظرفیت خدمات کسب و کار به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فرآیند تامین مالی واحدهای صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری کمک کنیم.

حسینی در خصوص تعهد اشتغالزایی در استان نیز بیان کرد: تعهد اشتغال استان 20 هزار و 706 نفر است که تا آخرین اعلام صورت گرفته 105 درصد آن محقق شده است.

وی با اعلام این خبر که کاهش آمار صادراتی یک مشکل کشوری است گفت: طبق آخرین آمار گزارش شده در حال حاضر از گمرک استان همدان 100 میلیون دلار و از سایر گمرکات 400 میلیون دلار صادرات از مبداء همدان صورت پذیرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به نقش آفرینی استان‌ها در توسعه مبادلات جهانی و صادراتی کشور عنوان کرد: همدان شرایط نسبتا مطلوبی دارد و از جمله اهداف مورد تاکید استان توسعه دیپلماسی اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری با کشورهای مختلف است که در این بخش صادرات نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: تولید صادرات محور در کشور ما نه تنها یک توصیه که یک الزام است؛ البته با موانع بسیاری محاصره شده که باید با کمک جمعی موانع از مسیر صادرکنندگان برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه رفع بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان در ید استان نیست اما تمام تلاش خود را می کنیم تا مشکلات در استان به حداقل کاهش یابد و موارد کلی را به سطح ملی منعکس کنیم، گفت: درصدد هستیم از مزیت‌ها و توانمندی‌های نهفته استان بیشترین استفاده را ببریم.

حسینی در پایان تاکید کرد: امسال در دهه مبارک فجر بیش از 61 پروژه و طرح اقتصادی کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود که امیدواریم با استفاده از حمایت‌ها و مشوق‌های لازم با انجام این طرح‌ها شاهد رفع معضل بیکاری و رشد اقتصادی در استان باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن