Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی درنظر گرفتن «سداکباتان» به عنوان ذخیره استراتژیک

درنظر گرفتن «سداکباتان» به عنوان ذخیره استراتژیک

فرماندار همدان اعلام کرد: هم‌اینک از سد اکباتان حتی یک لیتر هم برداشت نداریم و این سد برای ذخیره استراتژیک درنظر گرفته شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، مسلم مخفی اظهار کرد: به علت گرانی زمین مردم شهرستان همدان در زمینه مسکن دارای دغدغه بسیاری بودند که علت این گرانی، نبود زمین مسکونی بود.

وی افزود: برای مرتفع شدن این مشکل در دولت سیزدهم طی مدت اخیر به اندازه کافی صدها هکتار زمین به طرح جامع شهر اضافه شد و علاوه بر آن طرح کوی پرواز به نتیجه رسید و در همین رابطه در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۱ هزار واحد مسکونی در کوی پرواز، جنب فرودگاه همدان در حال ساخت بوده که ساخت این تعداد واحد مسکن توسط دولت در تاریخ استان همدان بی‌نظیر بوده است.

مخفی از ۲۰۸ پروژه قابل افتتاح در طول ایام دهه فجر در شهرستان همدان با اعتباری افزون بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان اتفاقات خوبی طی دو ماه اخیر رخ داده که آغاز فعالیت بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان همدان در هفت طبقه با ۲۷۲ تخت بیمارستانی در بخش‌های مختلف جراحی، ارتوپدی، رادیولوژی، عکسبرداری و اتاق‌های عمل مجهز با صرف اعتباری افزون بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان یکی از این موارد بوده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان اکباتان در حال حاضر در حال ارائه خدمات به مردم استان همدان است، ادامه داد: افتتاح رسمی این پروژه مهم در فرصت مناسب انجام خواهد شد.

مخفی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که با ابزار مختلف از جمله رسانه‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای خود مردم از اخبار خوب مطلع نشوند و همواره به دنبال تزریق و القا یأس و ناامیدی و نیز سیاه‌نمایی در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید خدمات و دستاوردهای ارزنده نظام از طریق جهاد تببین برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری چندین پروژه خانه بهداشت، مرکز سلامت، سالن‌های ورزشی، ۱۲۰ واحد مسکن محرومین روستایی در دهه فجر در شهرستان همدان خاطرنشان کرد: یکی از ابرپروژه‌های استان بحث آبرسانی از سد تالوار به همدان به طول ۱۵۰ کیلومتر در دولت سیزدهم بود که ظرف شش ماه با تزریق اعتباری افزون بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان و نیز پای کار آمدن قرارگاه خاتم الانبیاء(ع) سپاه به نتیجه رسید و مشکل آب همدان مرتفع شد.

پیشرفت ۷۰ درصدی تصفیه‌خانه مهاجران(شیخی‌جان)

فرماندار همدان تصریح کرد: در حال حاضر مردم همدان هر ثانیه ۲۰۰۰ لیتر آب مصرف دارند که ۱۳۰۰ لیتر آن از سد تالوار و ۷۰۰ لیتر آن از چاه‌های اطراف همدان و آب‌های سطحی است. هم‌اینک از سد اکباتان حتی یک لیتر هم برداشت نداریم و این سد برای ذخیره استراتژیک درنظر گرفته شده است.

مخفی بیان کرد: با اقدام به آبرسانی از سد تالوار به همدان نسبت به احداث تصفیه‌خانه‌ای بزرگ در منطقه مهاجران اقدام شد که در حال حاضر این تصفیه‌خانه دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است‌.

وی یادآور شد: در دهه مبارک فجر با حضور وزیر علوم دانشکده شیمی و علوم نفت و نیز ساختمان جدید دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی همدان و ساختمان دانشگاه D۸ به بهره‌برداری رسید همچنین ۹۰۰ مدرسه در سطح کشور در دهه فجر به صورت همزمان افتتاح شد که تعدادی از این مدارس سهمیه شهرستان همدان بود.

مخفی با اشاره به خدمات ارزنده دولت در استان همدان و ضرورت تببین این خدمات اظهار کرد: مسیر همدان به غارعلیصدر به عنوان یکی از نقاط حادثه‌خیز به قتلگاه تبدیل شده بود که در حال حاضر پروژه چهارخطه کردن این محور در حال اجرا بوده و ایمن‌سازی این محور برای توسعه گردشگری استان همدان ضروری بود.

وی همچنین از فعال بودن پروژه کنارگذر غربی همدان با اختصاص اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری خبر داد و تصریح کرد: به سرانجام رسیدن این پروژه از نقش مؤثری در کاهش ترافیک استان همدان برخودار خواهد بود.

پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی ترمینال راه‌آهن همدان

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بحث راه‌آهن همدان در حال رخ دادن است، افزود: وضعیت فعلی ترمینال و ایستگاه راه‌آهن در خور شأن مردم استان نبود که در همین رابطه برای ارائه خدمات هر چه بهتر ترمینال راه‌آهن با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حال احداث بوده و هم‌اکنون دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است‌ که با انجام محوطه‌سازی، این طرح آماده بهره‌برداری خواهد بود.

مخفی میزان اعتبار اختصاص داده شده از محل سفر ریاست جمهوری به استان همدان را ۱۴ هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این میزان اعتبار اختصاص داده شده از محل سفر ریاست جمهوری به استان همدان اعتباری افزون بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان سهم شهرستان همدان بوده است.

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال اخیر خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، قبل از انقلاب را ندیده‌اند و درک نکرده‌اند و باید دستاوردهای انقلاب را برای این افراد تبیین کرد و این افراد تاریخ انقلاب را بخوانند تا به دوران قبل و بعد از انقلاب آگاه شوند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در ۴۵ سال اخیر همواره در تحریم اقتصادی و جنگ تحمیلی و ترور دانشمندان و نخبگان توسط دشمنان بوده و با وجود این شرایط از پیشرفت قابل قبول و و از کارنامه قابل دفاع برخودار بوده است، اظهار کرد: به اذعان بسیاری از کشورها اگر کشورهای دیگر چنین شرایطی را داشتند به طور قطع در همان سال‌های ابتدایی شکست خورده بودند.

مخفی با تأکید بر اینکه بدون مطالعه نمی‌توان تبیین کرد و باید برای تبیین مطالعه داشت، افزود: در حوزه بانوان با نگاهی به قبل و بعد از انقلاب با آمار بسیار قابل تأملی مواجه می‌شویم که از جمله آن می‌توان به افزایش بانوان پزشک متخصص کشور از ۱۵ به ۴۰ درصد، بانوان پزشک فوق تخصص از ۹ به ۳۰ درصد و پزشکان متخصص زنان و زایمان از ۱۶ به ۹۶ درصد اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب در طول ۴۵ سال گذشته یادآور شد: براساس گزارش‌های جهانی، در حال حاضر کشور ایران هفتمین قدرت جهان، رتبه هشت تولید انرژی در جهان، رتبه ۱۰ ثبت اختراع و رتبه ۱۱ هواوفضا را دارد که این آمار تنها گوشه‌ای از دستاوردهای این انقلاب در طول ۴۵ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه رمز موفقیت انقلاب اسلامی بوده و هست و شکست انقلاب با وجود چنین امتی توسط دشمنان هرگز امکان‌پذیر نخواهد بود، گفت: دشمنان انقلاب به دنبال آن هستند تا با توطئه‌های مختلف به اتحاد مردم با نظام و انقلاب ضربه وارد کنند و مردم را از صحنه‌های مختلف در اتحاد با نظام دور سازند، دست مردم را از دست انقلاب جدا سازد که برای تحقق این هدف شوم خود القای یأس، ناامیدی، سیاه‌نمایی و بدبینی مردم به نظام و مسئولان و حتی بدبینی مردم به یکدیگر را در دستور کار خود دارد و برای رسیدن به این هدف مهمترین ابزار دشمن استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های فضای مجازی و ماهواره‌ای است.

مخفی با تأکید بر اینکه باید با ارتقاء سواد رسانه‌ای مراقب این توطئه دشمن در فضای مجازی و رسانه‌ها باشیم، مطرح کرد: امیدآفرینی در جامعه با جهاد تبیین از نقش مؤثری در نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمن در القا ناامیدی در جامعه برخودار خواهد بود.

وی با اشاره به دو رویداد مهم سیاسی پیش‌رو در کشور از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه سال‌جاری تصریح کرد: به طور قطع مردم با مشارکت حداکثری خود در این دو رویداد مهم سیاسی بار دیگ شرنگ شکست را به دشمنان خواهند چشاند و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهند کرد.

مخفی اضافه کرد: دشمنان با تبلیغات پرهزینه خود بر آن هستند که بگویند این انتخابات هیچ اثری ندارد و مردم حضور کمرنگی در پای صندوق‌های رأی داشته باشند، اگر اینگونه است و انتخابات اثری در سرنوشت ملت ندارد پس چرا دشمنان میلیاردها ریال برای تبلیغات هزینه می‌کنند که مردم در پای صندوق‌ها حضور کمرنگی داسته باشند؟

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن