Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی برقراری یارانه بیش از ۳۶ هزار همدانی/طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

برقراری یارانه بیش از ۳۶ هزار همدانی/طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از برقراری یارانه بیش از ۳۶ هزار همدانی خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح یارانه ۳۶ هزار و ۷۳۷ نفر معادل ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی پس از آزمون وسع‌سنجی جدید برقرار شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، یوسف شعبانی اظهار کرد: براساس آخرین آزمون وسع‌سنجی دهک ۱۸۰ هزار و ۶۸۴ نفر معادل ۵۸ هزار و ۱۷۴ خانوار همدانی کاهش پیدا کرده و دهک ۱۵۴ هزار و ۱۰۳ نفر شامل ۵۴ هزار و ۴۵۵ خانوار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه جمعیت فعلی استان همدان براساس یارانه‌بگیران یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۶۱۸ نفر معادل ۶۱۸ هزار و ۶۸۶ خانوار است، تصریح کرد: براساس توزیع جمعیت استان در دهک‌های ۱۰گانه، ۱۵۵ هزار و ۸۲۵ نفر در دهک اول، ۱۹۸ هزار و ۹۰۰ نفر در دهک دوم، ۲۲۵ هزار و ۷۳۵ نفر در دهک سوم، ۲۱۹ هزار و ۶۷۵ نفر از جمعیت استان در دهک چهارم قرار دارند.

شعبانی با اشاره به اینکه خانوارهای مستقر در دهک‌های یک تا ۱۰ وسع‌سنجی شدند، افزود: همچنین ۲۰۷ هزار و ۲۱۳ نفر در دهک پنجم، ۱۹۹ هزار و ۱۴۷ نفر در دهک ششم و ۱۸۶ هزار و ۷۸۹ نفر در دهک هفتم قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۷۶ هزار و ۳۱۵ نفر از جمعیت استان همدان در دهک هشتم قرار دارند، ادامه داد: ۱۵۲ هزار و ۹۴۶ نفر در دهک نهم و ۸۶ هزار و ۷۰۳ نفر از جمعیت استان در دهک دهم قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به استقبال ۱۰ تا ۱۵ درصدی جامعه هدف از اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک در این استان، خاطرنشان کرد: در استان همدان ۱۱۳ هزار و ۶۲ خانوار همدانی تاکنون از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه ۱۸۰۰ فروشگاه صنفی و زنجیره‌ای در سطح مناطق شهری و روستایی استان در طرح ملی کالابرگ الکترونیک فعال هستند، از طرح فجرانه خبر داد و اظهار کرد: در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان برای دریافت ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی حذف شده و مبلغ تشویقی دولت از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن