Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صادرات ۵.۹ میلیون دلاری کالای دانش بنیان از همدان

صادرات ۵.۹ میلیون دلاری کالای دانش بنیان از همدان

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: ۵.۹ میلیون دلار صادرات کالای دانش بنیان و فناور از ابتدای سال تاکنون از این استان صادر شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، مجید کزازی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فروش داخلی انواع کالاهای دانش بنیان و فناوری استان همدان از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۰ ماه گذشته نیز ۸۰ درصد رشد در مراکز فناوری و نو آوری استان داشته ایم، اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان و دارای فناوری اطلاعات تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان یادآور شد: ۳۶۰ واحد فناوری اطلاعات در پارک علم و فناوری استان همدان پذیرش شده اند که ۴۲ واحد دانش بنیان هستند.

وی میزان اشتغال در حوزه دانش بنیان و فناور را ۲ هزار و ۷۵۶ نفر اعلام و تاکید کرد: امسال ۱۳۰ درصد تعهد اشتغال را انجام داده ایم و ۷۰ نفر میزان تعهد اشتغال پارک علم و فناوری بوده است که بیش از ۱۰۰ نفر مشغول به کار شده اند.

کزازی افزود: ۳۵ تور فناوری در پارک علم و فناوری برگزار شده و یک هزار و ۷۰۰ نفر از امکانات و تجهیزات این پارک بازدید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه دانشجوها می توانند طی ۶ ماه دوره کارآموزی را در پارک علم و فناوری بگذارند، تصریح کرد: در این راستا تاکنون ۷۱ نفر مصاحبه و پذیرش شده اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه هزینه اشتغال ایجاد شده برای هر نفر ۱۲ میلیارد ریال است، تاکید کرد: این میزان برای اشتغال در پارک علم و فناوری با سه میلیارد ریال انجام می شود.

وی ادامه داد: امسال هشت دوره آموزشی در مرکز علم و فناوری برگزار و در نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی شرکت و ۱۸ طرح ارائه کرده ایم.

کزازی گفت: هم اکنون ۲ آزمایشگاه مجهز در زمینه زیست فناوری و سفال در پارک علم و فناوری داریم.

وی یادآور شد: پارک علم و فناوری فقط مرکز تحقیقات نیست بلکه باید بتواند محصول تولید شده را در بازار ارائه و رقابت کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان تصریح کرد: برای ۲۰ پرونده ثبت اختراع پرونده تشکیل شده است که ۲ تا از آنها ثبت شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن