Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تعطیلی ۱۱۷ معدن در استان همدان

تعطیلی ۱۱۷ معدن در استان همدان

معاون امور معادن صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: ۱۱۷ معدن در استان همدان با توجه به مشکلاتی اعم از معارضان محلی، نبود بازار و مسائل منابع طبیعی در تعطیلی به سر می‌برند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدهادی احمدی با بیان اینکه ۴۵ درصد اقتصاد ما بر دوش سازمان صمت است، عنوان کرد: این سازمان در حوزه های مختلف تولید، معدن، تجارت، بازار و غیره فعالیت دارد و وظایف متعددی را بر دوش می کشد.
وی با اشاره به اینکه استان همدان بر روی دو زون زمین شناسی قرار گرفته است، مطرح کرد: به تبع با تنش هایی که در استان طی سالیان گذشته بر روی این مناطق داشته، شاهد به وجود آمدن معادنی در استان هستیم.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: همدان در کشور از نظر معدنی در رتبه ۱۲ تا ۱۶ قرار داریم که این موضوع رضایت بخش است.
احمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه مواد معدنی مختلفی در سطح استان وجود دارد، ۲۹۸ معدن دارای پروانه بهره برداری وجود دارد و از ۶۸ نوع ماده معدنی کشف شده در کشور، تعداد ۳۲ نوع ماده معدنی در استان همدان وجود دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۹۸ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان همدان وجود دارد، در پاسخ به خبرنگار بازار مبنی بر وضعیت معادن غیرفعال استان گفت: در استان ۱۱۷ معدن دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که فعالیت معدنی ندارند و تعطیل هستند که از علل مشکلات این معادن نیز می توان به موضوع معارضان، بحث های منابع طبیعی و نبود بازارهای فروش آن ها اشاره کرد.
احمدی با اشاره به تنوع مواد معدنی در استان همدان، به سنگ های رسوبی، آذرین و دگرگونی اشاره کرد و گفت: در استان همدان شاهد تنوع ساختاری در این حوزه هستیم و استان دارای تنوع معدنی از قبیل کانی های فلی، صنعتی، تزیینی و نما است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن