Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث تصادفات فوتی در همدان ۳۶ درصد کاهش یافت

تصادفات فوتی در همدان ۳۶ درصد کاهش یافت

استاندار همدان گفت: طبق گزارش پلیس نوروز امسال، ۳۶ درصد تصادفات فوتی و ۳۰ درصد سوانح جرحی و به طور میانگین ۳۳ درصد مجموع سوانح رانندگی در استان کاهش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست اعضای شورای راهبری وضعیت تصادفات همدان، توجه مسئولان به موضوع کاهش سوانح و حفظ جان افراد را شایسته قدردانی دانست و بیان کرد: عوامل و نقاط قوت موثر در کاهش سوانح تقویت و نقاط ضعف باید رفع شود.

وی ادامه داد: رییس جمهور دغدغه مند و دلسوزانه موضوع کاهش سوانح جاده ای را خواستار شد همچنین وزیر کشور در تماس با استانداران بر مراقبت بیشتر، اتخاذ تدابیر هوشمندانه با هدف کاهش تصادفات تاکید کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه اعتبار مناسبی در سفر سال گذشته رییس جمهور و اعضای هیات دولت به این استان (ششم مرداد ۱۴۰۱) برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یافت افزود: با نگاه عالمانه مجموعه مدیران راهبری وضعیت تصادفات، شمار زیادی از نقاط حادثه خیز اصلاح و ایمن سازی شد.

قاسمی فرزاد گفت: هماهنگی، انسجام مسئولان و انجام اقدامات کنترلی توسط پلیس موجب کاهش سوانح در نوروز امسال با وجود افزایش ۲ درصدی ترددها و رسیدن آن به ۱۴ میلیون ۸۰۰ هزار تردد شد.

وی اضافه کرد: همچنین باید پیش از رسیدن فصل گرم سال و آغاز سفرهای تابستانی، برنامه ریزی های لازم برای کاهش میزان سوانح رانندگی صورت گیرد.

استاندار همدان یادآوری کرد: به دنبال تصویب اختصاص مکانی در فرودگاه به عنوان آشیانه بالگرد هلال احمر ، در جلسه ویدئو کنفرانسی با رییس سازمان جمعیت هلال احمر وی نیز قول اختصاص بالگرد به همدان را داد.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: به منظور کاهش آمار سوانح باید جلسات شورای راهبری تصادفات به صورت ماهانه برگزار و برای سفرهای تابستان، اربعین حسینی، طرح زمستانی و نوروزی از هم اینک برنامه ریزی شود.

وی تقویت کمپینگ ۳۰*۶۰ و بالا بردن جذابیت ایستگاه ها به منظور توقف مسافران، بهره مندی آنها از خدمات سپس ادامه مسیر بعد از استراحتی کوتاه را خواستار شد.

او همچنین بر شکل گیری بخش تروما در بیمارستان بعثت و بیمارستان های موجود در دیگر شهرستان ها و توجه ویژه به مجروحان تصادف تاکید کرد.

کاهش سوانح رانندگی، همدان را در بین استان های آبی قرار داد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز گفت: کاهش سوانح درون و برون شهری این استان در نوروز امسال موجب قرار گرفتن همدان در جمع استان های آبی از نظر میزان سوانح شد.

فرزاد تیموری اظهار داشت: میزان سوانح برون شهری استان همدان با ۹ نفر کاهش در نوروز امسال به ۱۶ نفر رسید که رتبه هفتم کشور را در این ارتباط کسب کردیم.

وی افزود: همچنین نوروز سال گذشته ۲ نفر در سوانح درون شهری همدان فوت کردند که این آمار با ۲۰۰ درصد کاهش امسال صفر شده است که در این باره هم رتبه اول به این استان اختصاص یافت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن