Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی رشد فرهنگ کتابخوانی به نگاه فرهنگی نیاز دارد

رشد فرهنگ کتابخوانی به نگاه فرهنگی نیاز دارد

معاون فرهنگی، رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نوع نگاه به کتاب و کتابخوانی باید نگاه فرهنگی باشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مجید فروتن در آیین رونمایی و معرفی کتاب «راهکار‌های سازگاری در خانواده با تاکید بر حکمت سی‌ام نهج‌البلاغه و نظریه‌های جامعه‌شناسان» با تاکید بر تغییر رویکرد فرهنگی به کتاب، اظهار کرد: با رویکرد جدید و اصولی می‌توان جامعه را به سمت کتاب‌خوانی هدایت کرد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید کتاب را در سبد خرید فرهنگی خود قرار دهند، یادآور شد: نوع نگاه به خرید کتاب نگاه اقتصادی نیست بلکه به نگاه فرهنگی نیاز دارد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه میانگین ۴۵ دقیقه مطالعه در هفته در کشور میزان مطلوبی نیست، اظهار کرد: اگر کتاب مبنای کار و راهنمای ما نباشد نمی‌توان به رشد و توسعه دست یافت.

وی از حمایت این اداره کل از ناشران و مولفان، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات رونمایی و نقد کتب از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند به ترویج تالیف و مطالعه کتاب کمک کند.

فروتن با بیان اینکه تعالیم دینی با مشکلات امروز خانواده در این کتاب پیوند خورده است، گفت: در حوزه جامعه‌شناسی، نظریات متعددی در کتاب موردنظر منتشر شده که می‌تواند یاری‌رسان جامعه باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن