Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی نهاوند صاحب پردیس سینمایی می‌شود

نهاوند صاحب پردیس سینمایی می‌شود

با امضای تفاهم نامه بین سازمان سینمایی کشور و شهرداری نهاوند هجدهمین پردیس سینمایی امید کشور در این شهر احداث می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز" و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، جلسه امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید در نهاوند با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهردار و اعضای شورای شهر نهاوند در این شهرستان برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور در این جلسه اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های سینمایی از وظایف و مسئولیت‌های سازمان سینمایی است.

رمضانعلی حیدری خلیلی با تأکید بر اینکه اختصاص اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و سینمایی نوعی سرمایه گذاری است؛ گفت: حضور جدی در استان‌ها، از برنامه‌های اصلی سازمان سینمایی کشور است و با مشارکت و سرمایه گذاری این سازمان، بخش خصوصی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری‌ها توسعه زیر ساخت های سینمایی و افزایش سالن های سینما در کشور شتاب گرفته است.

وی افزود: تا امروز تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ١٨ شهر در ١٨ استان کشور با ظرفیت ٦٠ سالن امضا شده است.

حیدری خلیلی هدف از ایجاد پردیس سینمایی امید در کشور را برقراری عدالت فرهنگی عنوان کرد و گفت: اعتباری بالغ بر ١٢ میلیارد ریال ( هفت میلیارد ریال از طریق سازمان امور سینمایی و ٥ میلیارد ریال توسط سازمان شهرداری ها و دهداری های کشور) از اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید نهاوند پرداخت می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ازای هر ١٣٤ هزار نفر یک سالن سینما در کشور وجود دارد و استان همدان با یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت، برای رسیدن به سرانه هر ۱۰۰ هزار نفر یک سالن سینما، ظرفیت ایجاد حداقل ۲۰ سالن سینما دارد.

مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی استان همدان هم در این جلسه اظهار کرد: توزیع عادلانه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در سطح شهرستان‌های استان، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

احمدرضا احسانی افزود: تلاش می‌کنیم همه شهرستان‌های استان با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود، از امکانات فرهنگی و هنری بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: در راستای تحقق این هدف و با توجه به نبود سالن سینما در نهاوند به عنوان یکی از شهرهای پر جمعیت استان، تفاهم‌نامه احداث و راه‌اندازی پردیس سینمایی امید در این شهرستان منعقد شد.

احسانی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه بین سازمان سینمایی کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری و شورای شهر نهاوند منعقد شده است؛ تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پردیس سینمایی در یکی از بهترین نقاط فرهنگی شهر نهاوند باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن