Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی خبر خوش استاندار برای نویسندگان همدانی

خبر خوش استاندار برای نویسندگان همدانی

استاندار همدان گفت: سالیانه یکصد میلیون تومان برای خریداری کتب تألیف شده توسط نویسندگان همدانی و حمایت از آن ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه نظامی می تواند مدعی باشد که در ایجاد بستر برای علم آموزی تلاش کند، اظهار داشت: در یک دولت یک متر به سرانه زیر بنای کتابخانه اضافه شد و اگر در دولت های هشت ساله قبل به همین نسبت اضافه می شد، سرانه بسیار بیش از امروز بود.

وی همچنین تصریح کرد: ممکن است از اعتبارات کتابخانه ها در بخش های دیگر استفاده شده باشد.

نیکبخت با اشاره به مشکل مردم برای دسترسی به کتابخانه مرکزی، خاطرنشان کرد: فرمانداری شهرستان همدان جلسه ای را با شهرداری برگزار و مشکل مسیر دسترسی به کتابخانه را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه سالیانه یکصد میلیون تومان برای حمایت از نویسندگان بومی استان اختصاص یابد، اظهار داشت: اعتبارات امسال نیز برای اداره کل فرهنگ و ارشاد و خرید کتاب از نویسندگان بومی در نظر گرفته شود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه همدان در بخش کتابخوانی و کتابخانه ها باید اولین استان باشد، گفت: ادعای استان علم آموزی است و بر این اساس باید وضعیت کتابخانه های استان بهبود یابد.

وی در ادامه با اشاره به اهدای 20 هزار متر مربع از سوی خیرین کتابخانه ساز، اظهار داشت: تقاضا می شود از کمک خیرینی نیز برای ساخت کتابخانه در این میزان زمین اهدایی استفاده شود.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همدان نسبت به انتظاری که از نام این سرزمین و تاریخ آن می رود، هنوز جای کار فراوانی برای توسعه کتابخوانی وجود دارد، گفت: باید اهتمام بیشتری برای بهبود وضعیت کتابخوانی و کتابخانه های استان شود.

استاندار همدان همچنین تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در افزایش کتابخانه ها و ارتقاء شاخص ها و به ویژه گسترش کتابخانه ها در روستاها انجام شده و گام های خوبی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه محور برنامه های استان دانایی محوری است، خاطرنشان کرد: خانه دانایی محوری در کتابخانه هاست و با علم آموزی محقق می شود.

نیکبخت با تأکید بر اهمیت و ارزش آثار پرویز اذکایی، یادآور شد: این استاد گرانقدر با بررسی و تحقیق نسبت به نگارش کتب خود اقدام کرد و 14 هزار جلد از کتب کتابخانه خود را در اختیار کتابخانه مرکزی و عامه مردم استان قرار داد.

وی با بیان اینکه بیش از پیش باید از ظرفیت های مردمی در توسعه کتابخوانی استفاده شود، اظهار داشت: کمک مردم در این زمینه در برابر کمک قطره چکانی دولت، بی انتهاست و باید این ظرفیت مورد استفاده قرار بگیرد و علاوه بر این استفاده از ظرفیت بانک ها، دستگاه ها و بنیاد برکت نیز توصیه می شود.

استاندار همدان تأکید کرد: فرمانداری ها باید مشارکت کافی را برای تجهیز تمام روستاها به کتابخانه داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن