Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی خانه عروسک همدان افتتاح می‌شود

خانه عروسک همدان افتتاح می‌شود

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان از افتتاح خانه عروسک در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، داوود ابوترابی با بیان اینکه بعد از پایتخت، همدان به عنوان اولین استان صاحب خانه عروسک می‌شود؛ اظهار کرد: عروسک‌های دارای شناسنامه استان که بعد از انقلاب تا کنون در برنامه‌های تلویزیونی، اجرای نمایش‌ها و... مورد استفاده قرار گرفته‌اند در این مجموعه جمع‌آوری و به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی هدف از این اقدام را معرفی عروسک‌های اصیل و دارای شناسنامه ایرانی به کودکان و نوجوانان دانست و افزود: برای جلوگیری از ورود فرهنگ بیگانه به کانون خانواده‌ها، لازم است کودکان و نوجوانان با عروسک‌ها و شخصیت‌های اصیل ایرانی آشنا شده و از عروسک‌های بیگانه کمتر استفاده کنند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: خانه عروسک همدان مجموعه کاملی از عروسک‌ها را تشکیل داده و هر عروسک جدید شناسنامه‌داری که تولید شود؛ به مجموعه اضافه خواهد شد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان افزود: در تلاش هستیم به زودی کتابی با شناسنامه عروسک‌ها، چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

وی از برگزاری کارگاه سه روزه عروسک سازی در همدان خبر داد و افزود: این کارگاه با حضور آقای پاکدست، از اساتید برجسته عروسک‌سازی در مجتمع فرهنگی سینمایی همدان در حال برگزاری است.

مراسم افتتاحیه خانه عروسک همدان ساعت ١٨ روز سه شنبه ١٦ شهریور ماه به حضور هنرمندان و مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن